Schuldbemiddelaar komt beloftes nooit na

Davy1976
Topic Starter

Schuldbemiddelaar komt beloftes nooit na

#1 , 18 feb 2014 23:38

Hallo allemaal,

ik ben inmiddels door enkele lichamelijke tegenslagen anderhalf jaar in schuldbemiddeling.
Nu elke keer dat ik een afspraak heb met hem worden er bepaalde beloftes gedaan naar mij toe maar die worden nooit nagekomen af afgedaan als verkeerd begrepen.
Dus nu ik vorige week dinsdag moest gaan om mijn herstelplan te laten opstellen heb ik het gesprek in alle stilte opgenomen. Er werd me de belofte gedaan vanaf onmiddellijke ingang elke maand de 11de de storting van mijn leefgeld te doen ingaan vanaf vorige dinsdag zelf. Ik vraag uitdrukkelijk als ik dus vorige week of ten laatste deze week een storting mocht verwachten omdat het leefgeld waarop ik gezet ben immens krap is en ik met moeite alles kan betalen. Er is uitdrukkelijk JA geantwoord dat ik een volledig loon zou ontvangen.

Nu belde ik daarstraks en werd mijn verhaal weer als een fantasie afgedaan maar ik heb het gesprek opgenomen en inmiddels terug beluisterd en er wordt wel degelijk gezegd deze week ten laatste. Ik heb nu al mijn leefgeld gebruik om rekeningen mee te betalen want die extra keer loon was een geschenk uit de hemel maar dat gaat nu blijkbaar weer eens niet door.

Kan ik hiertegen iets doen met de bewijzen die ik in mijn bezit heb?

Graag enig advies :) want door deze gang van zaken hebben ze het water aan mijn lippen gezet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 feb 2014 23:44

Hebt u het over een CSR uitgesproken door de arbeidsrechtbank?

Davy1976
Topic Starter

#3 , 18 feb 2014 23:55

Inderdaad Franciscus.

We hebben het plan opgesteld dat het over 5 jaar volledig afbetaald is zonder enige kwijting van rentes.

Reclame

JPV

#4 , 19 feb 2014 08:13

wat is "een volledig loon". Schuldbemiddelaar kan dit als leefloon beschouwen, hé.

Wat is er in januari of februari betaald vanaf de rekening van de schuldbemiddelaar?

Davy1976
Topic Starter

#5 , 19 feb 2014 09:31

Het betrefd hier het leefloon.
Voor alle duidelijkheid even dit erbij zeggen.
Ik en mijn (ex-)vrouw zijn samen in schuldbemiddeling maar zijn aan het scheiden. Ik woon sinds 1 januari alleen. Maar de leeflonen van jan en feb zijn beide gestort op mijn ex haar rekening. Zij heeft dan wel voor jan het juiste gedeelte doorgestuurd maar voor feb bv iets te weinig omdat haar huur er meteen vanaf is gegaan (zij heeft maar 500 omdat ze naar school gaat en niet meer binnenbrengt). Het leefloon werd de 2de van de maand gestort.
Nu op 11 feb is er de afspraak gemaakt wat we juist per maand moeten afstaan tot einde schuldbemiddeling zodat er toch nog een degelijke reserve kan aangelegd worden en de schulden mooi op tijd betaald zijn.
Nu na het opmaken van het plan zegt de schuldbemiddelaar dat we vanaf die dag altijd de 11de ons leefloon gaan ontvangen en omdat we anders anderhalve maand ineens moeten overbruggen anders en de 5de ook onze huur moeten betalen zou hij deze maand (enkele dagen na onze afspraak om de doorlopende opdrachten in orde te brengen) een extra keer leefloon uitbetalen omdat we anders noot de 5de onze huur kunnen betalen. Nu had deed hij dat ook omdat ik veel medische rekeningen liggen had en omdat ik eigenlijk te weinig gekregen had en te weinig leefloon had in het algemeen om deze onkosten te kunnen betalen.
Daarom zei hij van meteen een keertje extra leefloon te voorzien voor al deze noden, dus heb ik braafjes ervan uitgaande dat het deze keer wel zou kloppen met mijn resterende geld al wat ziekenhuis facturen betaald (ik ben hulp-behoevend en heb veel kosten door mijn invaliditeit).
Natuurlijk zit ik nu vast vermits hij zich weer eens niet aan de regeling wil houden die hij zelf heeft voorgesteld.

Daar zit dus het probleem

PS: We hebben een meer dan ruime reserve aangelegd van ongeveer 3500€

JPV

#6 , 19 feb 2014 10:20

Dan zou ik in jouw geval het volledig gesprek uittypen (exact, inclusief de "euhs" of andere stopwoorden) en hem doormailen. Aangeven dat je, gezien het niet-nakomen van de afspraken, de schade die veroorzaakt wordt door de laattijdige storting voor zijn rekening zal zijn. Ook aangeven dat je hem in gebreke stelt en daarvoor de wettelijk intrest zal aanrekenen op die bedragen.

Het volledige (niet-geknipte gesprek) ook bijhouden.

Davy1976
Topic Starter

#7 , 19 feb 2014 12:33

Hartelijk bedankt voor het advies, hem het gesprek ook bezorgen via een kopie helpt dat ook? Is een gesprek nl van meer dan anderhalf uur :)

JPV

#8 , 19 feb 2014 15:21

dan typ je het essentiele (maar zonder dingen weg te laten tussen de essentiële dingen door) of stuur je idd het gesprek door.

Davy1976
Topic Starter

#9 , 20 feb 2014 02:06

Vriendelijk bedankt voor alle goede raad. Ik heb het probleem dus kunnen oplossen door te zeggen dat het gesprek was opgenomen. Op dat moment heeft hij toegegeven dat het idd zo was afgesproken en dat hij zijn beloftes zou gaan nakomen.

Terug naar “Andere”