Hallo,
Ik ben J., 27 jaar, sinds 5 jaar werk ik als verpleegkundige op een oncologische eenheid.
Vorig jaar speelde ik al met het idee om van werk te veranderen owv de huidige ongunstige werkomstandigheden, tot ik vorig jaar plots gediagnosticeerd werd met borstkanker, na 8 maanden arbeidsongeschiktheid was ik blij terug aan de slag te gaan. Na 6 maanden echter voelde ik aan dat er nog steeds niets verandert is aan de huidige werkomgeving en ik vind mezelf weer terug waar ik vorig jaar was aanbeland. Ik ben mijn werk grondig beu en wil nu iets anders aanvangen met mijn leven, zeker na mijn kankerdiagnose. Iets dat ook helemaal buiten de huidige sector ligt.
Nu reken ik er niet op dat ik ontslag zal krijgen, ik zal eerder ontslag moeten nemen, met opzeggingstermijn van 3 maanden.
Maar naar ik begrepen heb is dit niet echt voordelig. (Geen uitkering etc)
Mijn volgende 'optie' zou zijn ontslag te nemen owv medische redenen.
Ik kan wel bijna terug functioneren zoals voordien, wat vooral speelt is bij mij het mentale aspect. (Ik werk op dezelfde afdeling als waar ik zelf behandeld ben en word dagelijks met mijn eigen diagnose geconfronteerd)
Kan deze psychologische impact ook een geldige reden zijn om ontslag om medische redenen te staven?
Hoe pak ik mijn wens naar ontslag en nieuwe horizonten het beste aan?
Mvg J.