overuren afgeven bij betaalde feestdag

TiSa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: overuren afgeven bij betaalde feestdag

#16 , 21 jun 2016 21:46

Heb toezicht sociale wetgeving al gecontacteerd gehad. Aan telefoon zegden die dat het allemaal niet klopt, maar dat ze me niet kunnen helpen zolang ze geen inspectie gedaan hebben.... Wat betreft de vakbond: ben daar bij aangesloten geweest, maar hebben mij nog nooit geholpen. Zelfs mijn syndicale premie hebben ze mij nooit terugbetaald, meerdere keren voor papieren ingevuld, maar dus nooit teruggekregen (was wel in Antwerpen). Mijn overuren maak ik door langer te werken, of een dag meer (vrijdag, dan ben ik normaal thuis) maar die laat ik nooit uitbetalen die neem ik terug... Ik ga sowieso proberen papierem in te scannen en door te sturen aan jpv, maar dat is dan met pc van papa . die zijn echter beiden met pensioen en zijn nu aant genietenvant leven (lees: zijn zelden thuis).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 jun 2016 09:54

Mijn overuren maak ik door langer te werken, of een dag meer (vrijdag, dan ben ik normaal thuis) maar die laat ik nooit uitbetalen die neem ik terug...
zal je een vrijdagvoormiddag eens naar de theaterbuilding italilei 124 moeten gaan voor de inspectie van de sociale wetten
als je een onderzoek vraagt beroep u dan best op art 59 want heel vrolijk wordt een werkgever daar niet van.

voor die vrijdag werken zal het gewoon aan 100% zijn, voor dat langer werken is het mogelijk aan 150%

Art. 59. Geheimhoudingsplicht
Behoudens uitdrukkelijke machtiging van de indiener van een klacht of van een aangifte betreffende een inbreuk op de bepalingen van de wetgeving waarop zij toezicht uitoefenen, mogen de sociaal inspecteurs in geen enkel geval, zelfs niet voor de rechtbanken, de naam van de indiener van deze klacht of van deze aangifte bekend maken.
Het is hun eveneens verboden aan de werkgever of aan zijn vertegenwoordiger te onthullen dat ingevolge een klacht of een aangifte een onderzoek werd ingesteld.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”