deeltijds werken - behoud van rechten

Loria
Topic Starter

deeltijds werken - behoud van rechten

#1 , 15 nov 2008 22:30

Ik trek momenteel 373 euro wachtuitkering als samenwonende, maar zou aan de slag kunnen deeltijds. Kan ik in mijn geval een behoud van rechten aantekenen? Het zou om een functie van 24 uur per week gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 17 nov 2008 12:55

Ik trek momenteel 373 euro wachtuitkering als samenwonende, maar zou aan de slag kunnen deeltijds. Kan ik in mijn geval een behoud van rechten aantekenen? Het zou om een functie van 24 uur per week gaan.
yep, je kan behoud van rechten aantekenen. Hiervoor kan je terecht bij de 3 vakbonden en bij de hulpkas

Loria
Topic Starter

#3 , 17 nov 2008 13:31

yep, je kan behoud van rechten aantekenen. Hiervoor kan je terecht bij de 3 vakbonden en bij de hulpkas
dus als ik 1000 euro netto verdien, krijg ik nog een extra iets erbovenop?

Het is wel interim en de dagen dat ik zou werken, varieren

Moet ik dan meer doen dan op mijn kaart de gewerkte dagen aanduiden?

Reclame

JPV

#4 , 17 nov 2008 15:22

dus als ik 1000 euro netto verdien, krijg ik nog een extra iets erbovenop?

Het is wel interim en de dagen dat ik zou werken, varieren

Moet ik dan meer doen dan op mijn kaart de gewerkte dagen aanduiden?
behoud van rechten zorgt er niet voor dat je nog iets extra's zou krijgen, hé. Normaal gezien zal je niks extra's krijgen, het zorgt er wel voor dat je niet als vrijwillig deeltijdse geregistreerd zal staan moest je binnen 2 jaar (ongeveer) werkloos worden.

Terug naar “Andere”