nieuwe car policy - wettelijk?

NathalieG
Topic Starter

nieuwe car policy - wettelijk?

#1 , 05 jan 2009 13:31

Beste,

ik heb een vraagje en ik weet niet goed waar ik terecht kan.

Ons bedrijf heeft sinds de 1 januari een nieuwe car policy. Het maximum aantal privé km staat nu op 3200km per kwartaal. Voor elke km die we meer rijden moeten we 0.5€ aan de firma betalen.

Die 3200km dekt echter niet eens mijn woon werkverkeer (6000km per kwartaal), laat staan dat ik de auto voor andere doeleinden kan gebruiken
Woon werkverkeer wordt in de policy ook als privé beschouwd.

De vorige policy sprak enkel over kosten voor buitensporige privé kilometers.

Ik sta heel weigerachtig om deze policy te tekenen, want ik weet niet of dit wettelijk kan.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke

#2 , 09 jan 2009 17:51

Dag Nathalie

Ik heb hier echt geen kaas van gegeten. Maar mijn initiële, intuïtieve reactie hierop zou zijn dat een bedrijf dat mag. Veel zal waarschijnlijk ook wel afhangen van de CAO. Maar als de werknemers binnen jouw bedrijf bv. een andere optie hebben qua verloning dan een bedrijfswagen, zie ik niet meteen een probleem in het feit dat ze werknemers die dichter bij het bedrijf wonen in sé bevoordelen. In ieder geval heb ik nog geweten dat mijn man in een bepaald bedrijf niet eens het recht kreeg op een bedrijfswagen, tenzij hij in een straal van 30 km van het bedrijf kwam wonen. Dat was in ieder geval perfect wettelijk toen.

Reclame

Terug naar “Andere”