#1 , 18 feb 2009 00:31
Beste, ik had nog enkele vragen, Ik werk in een beschutte werkplaats in Antwerpen. Vanaf ik daar werkte waren er al problemen met het sanitaire, onder anderen bij de mannen (kleine vernielingen ) dus bij ons niet de vrouwen. Ze vonden maar een oplossing alle deuren sleuten. Dan moesten wij de sleutel halen in het bureel, tijdens onze pauzen bleven die duren wel open. Nu hebben ze met de waterfontainen ( die grote flessen water ) de kraantjes afgerukt. Gevolg hiervan is dat die flessen zijn weg gehaald op de wervloer. De monitors drinken gezellig verder water vauit thuis, wat wij niet mogen doen op de werkvloer. Op de wekvloer is er veel stof en droogde, en wat in de zomer ? Want het zou zo blijven ook. Om de twee uur is er pauze van 10 min, maar dat is altijd geweest.Nu mijn laatste vraag, kan men verbieden, tijdens de pauzen frans te praten ? Ik ben nederlandstalig, maar praat vlot frans tegenover een frantalige. De firma zegt, wie ooit nog een andere taal dan nederlands praat krijgt zijn onslag, kan dat ? Ik heb nooit geen arbeiders contract gehad.