Invaliditeit

Minelli
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit

#1 , 24 jan 2018 22:32

In november 2016 heb ik door een val een driedubbele enkelbreuk opgelopen. Operatie, moeilijk herstel met Südeck erbovenop Na meer dan 1 jaar nog niet hersteld en op invaliditeit terechtgekomen. Nog steeds aan het revalideren maar aan de beterhand. Voor de val was ik ingeschreven als werkloze maar ging als zelfstandige beginnen een paar dagen nadat mijn ongeval gebeurd is, wat dan uiteraard niet is kunnen doorgaan. Voor mijn zelfstandigheid moet ik 100% mijn benen en voeten kunnen gebruiken. Professor die de operatie uitvoerde, alsook mijn revalidatiekine, en ikzelf zijn van oordeel dat mits nog een aantal maanden ( max. tem juni 2018) ik mij als zelfstandige zal kunnen vestigen en mijn letsels voor 95-100% zullen hersteld zijn. Alle nodige verslagen hieromtrent aan de adviserende arts bezorgd die met moeite bekeken werden. Adviserende arts vraagt me te bewijzen dat ik 66,6% invalide ben en hij hierdoor dan mijn invaliditeit kan verlengen maar hij zegt dat ik dit niet kan bewijzen, dus moet ik mij van hem opnieuw inschrijven bij VDAB ondanks het feit ik op 1 juli als zelfstandige zal opstarten. Contact met VDAB gehad die me zei dat ze me geen herorientering kunnen aanbieden daar ik vastberaden ben om als zelfstandige te beginnen, en dit ook kan, maar zeggen ook dat ik op invaliditeit moet blijven daar ik niet volledig beschikbaar ben voor de arbeidsmarkt omwille van mijn nog steeds lopende intense revalidatie. Begrijpen niet dat een arts de adviezen van een professor in de wind slaat en zijn eigen koers wil volgen.
Wat kan ik verder nog doen? Adviserende arts wil me niet meer herkennen, VDAB wil dat ik op invaliditeit blijf tot ik als zelfstandige begin...
Mijn dank voor jullie reacties.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding