Parttime Aanvraag, Werkgever gooit me uit het project

Trouble
Topic Starter

Parttime Aanvraag, Werkgever gooit me uit het project

#1 , 21 apr 2009 12:15

Beste allemaal

Ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Ik werk sinds 2003 bij dit bedrijf. 4 Jaar fulltime. Nu zo een 2 tal jaren 4 dagen per week. Door familiale redenen heb ik een aanvraag gedaan voor 3 dagen in de week te werken.

Vandaag heb ik met HR een vergadering hierover gehad. Niemand had me gezegd dat dit een probleem zou zijn, dus ik ging met goed gemoed naar de vergadering, waar ik koudweg te horen heb gekregen dat ik het project moet verlaten als ik 3 dagen ga willen werken. Ik zou dan naar een ander project moeten gaan.

Ik werk op een pharmaceutical helpdesk. Alle lijnen behalve de Nederlandse lijnen zijn overgeschakeld naar Romenie. We krijgen ongeveer 4 telefoontjes per week in het Nederlands. Ik heb 2 NL talige collega's die hiervoor aangeworven zijn. Het is dus niet druk wat telefoontjes betreft. Soms moeten er zelfs test telefoontjes gedaan worden bij ons, juist omdat er geen telefoons binnenkomen en om onze kennis te testen.

Ik ben tweede level en vooral verantwoordelijk voor het kwaliteit van een bepaald project. De kwaliteit van de manier hoe een probleem wordt aangepakt, hoe de klant wordt geholpen, of ze de juiste informatie in een ticket hebben geschreven en of ze het juiste hebben gedaan om het probleem zo vlug en correct mogelijk op te lossen. Dit gebeurt allemaal online,dus via een ticket systeem dat online is en dat zou ik eventueel allemaal van thuis ook kunnen. De agenten contacteer ik altijd (via email) als er iets is, kwaliteit foutje, of dat ze iets niet naar behoren hebben uitgevoerd. Dus ik ben vooral voor de kwaliteit en het kan gebeuren dat ik eens een NL telefoontje neem, als de 2 anderen ziek zijn, in verlof zijn ofzo, maar dat is maar zelden.

Ik kan bewijzen dat er maanden zijn dat ik geen enkele telefoon ontvangen heb en dat het volume hier bij ons, van de telefoontjes gewoon laag is.

Ik vroeg om een andere oplossing. Daar ik toch online werk, had ik voorgesteld om de kwaliteitscontrole thuis te doen. Dat wordt geweigerd

Nu vraag ik me af of ik helemaal geen rechten heb en ik niets kan doen om mijn job in dit project te behouden? Als ik kan bewijzen dat hun reden, niet correct is, kunnen ze me zomaar dwingen om naar een ander project te gaan, dat anders is dan het werk ik nu doe?

Ik doe dit werk graag en kreeg ook altijd goede commentaar. Ik ben echt boos en teleurgesteld.

Ik hoop dat ik de situatie een beetje duidelijk heb uitgelegd

Groetjes

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding