Vakantiedagen schoolverlater

artnouveau
Topic Starter

Vakantiedagen schoolverlater

#1 , 31 dec 2009 21:55

Kleine situatieschets: november 2008 ben ik officieel uitgeschreven in mijn laatste studierichting en direct gaan werken op 18 jarige leeftijd via interim tot 3 maart 2009. Tijdens een gesprek vertelde mijn consulente van randstad dat ik als schoolverlater recht heb op jeugdvakantiedagen, op dat moment kwam het niet echt in me op om die al te gebruiken. Ik was werkloos van maart 2009 tot half oktober 2009 en heb ondertussen een nieuwe job gevonden. Is mijn kans nu verkeken om die jeugdvakantiedagen op te nemen? Of kan ik hier alsnog aanspraak op maken in 2010 omdat ik voor 2010 ook niet echt veel vakantie ga hebben, daar ik maar +/- 4 maand gewerkt heb.

Alvast bedankt voor het lezen en gelukkig nieuwjaar! (ik ga nu toch maar stillekes aan een feestje bouwen met een goe fleske).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 02 jan 2010 14:43

“Art.3.De duur van de vakantie wordt bepaald per vakantiedienstjaar...Art.5.De jeugdige werknemers, die aan de krachtens *artikel 7, § 1ter, van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid van de werknemers, gestelde voorwaarden voldoen, hebben recht op aanvullende vakantiedagen van maximum vier weken, verminderd met de bij deze wet bedoelde vakantiedagen...”(28 JUNI 1971. - Wetten betreffende de jaarlijkse vakantie van de werknemers gecoördineerd op 28 juni 1971).

* “Art.7...§1ter.De jeugdige werknemer die op 31 december van het vakantiedienstjaar de leeftijd van 25 jaar niet bereikt heeft, heeft in het vakantiejaar recht op de jeugdvakantiedagen bedoeld in § 1, derde lid, o), indien hij in de loop van het vakantiedienstjaar zijn studies, leertijd of opleiding heeft beëindigd, en na deze beëindiging arbeid als loontrekkende heeft verricht gedurende tenminste één maand in de loop van het vakantiedienstjaar...”(Besluitwet van 28 december 1944).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”