Mijn partner is op dit momenteel in ziekte, uitkering via de mutualiteit, sinds januari dit jaar.
Het is voor haar niet mogelijk om langer dan 20-30 minuten aan een stuk te werken, waarna ze zeker een uur moet rusten eer ze nog iets kan doen.
Het onderliggend probleem sleept al langer aan, maar sinds januari is het zo erg dat werken gewoon niet meer mogelijk is.
Veel afspraken in het ziekenhuis om onderzoeken te doen, medicatie te proberen.
Momenteel heeft ze een kuur gekregen die pas na 6 maanden een positief effect zou kunnen hebben, begonnen in maart, waarbij werken in tussentijd dus helaas niet mogelijk is.
Begin april is ze naar de adviserend geneesheer moeten gaan.
Gans haar medisch meegenomen, gesprek gehad, en deze geneesheer heeft haar arbeidsongeschiktheid goedgekeurd.
Een week daarna kreeg ze een brief met een oproeping om opnieuw voor de adviserend geneesheer te verschijnen.
Dit lijkt mij wel zeer snel na elkaar...
Het tweede gesprek was vandaag, maar was met een andere geneesheer.
Deze heeft het medisch dossier niet willen inkijken, heeft haar niet onderzocht, maar enkel gezegd dat mijn partner nog jong is, en maar moet gaan werken.
Dus... 99% kans dat haar uitkering zal ingetrokken worden, terwijl de medische behandeling nog aan het lopen is, en waarbij nog niet geweten is of dit wel het gewenste effect zal hebben.
Beroep is via de arbeidsrechtbank heb ik gelezen, maar is dit echt het enige dat mogelijk is?
Hoe kunnen 2 artsen, die volgens mij gelijkgesteld zijn qua beslissingsrecht, zo anders beoordelen, en dit op zo'n korte termijn, vraag ik mij ook af.