Niet komen opdagen bij interim

JPV
Juridisch actief: Ja

#16 , 30 apr 2010 23:45

het feit van tenietgaan = een eenzijdige beeindiging zonder opzegging zonder vergoeding op basis van het art 5 er zijn geen vormvereisten voorzien hiervoor dus waarop basseert u zich dat telefoneren een voorwaarde kan zijn ?

en hoe bewijs je wat je gezegd hebt ? je kan evengoed zeggen ik heb het mondeling gezegd ..
tuurlijk is mondeling geen garantie, dat zeg ik ook niet. het kon wel geholpen hebben, gewoon dat het interimkantoor al op de hoogte was.

er zijn idd geen vormvereisten, maar je moet wel kunnen bewijzen dat je het gedaan hebt. Dus is schriftelijk nog altijd het beste, zelfs al is het niet vereist ;).

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 mei 2010 19:44

wat met RVA ... onwettige afwezigheid??

JPV

#18 , 05 mei 2010 20:29

wat met RVA ... onwettige afwezigheid??
ze zal voor die dagen idd geen werkloosheidsuitkering kunnen trekken, aangezien ze niet aanwezig was op werk, is ze niet onvrijwillig zonder werk.

bovendien kan daar in principe nog een sanctie op komen, zeker indien er werklosoheid aangevraagd is voor die dagen.

Reclame

Selmia
Topic Starter

#19 , 06 mei 2010 16:17

Ik heb mijn loon voor die 2 dagen nog steeds niet ontvangen.
Ik las hierboven dat er misschien sprake is van een schadevergoeding die ik aan het interimkantoor verschuldigd zou zijn. Zou het niet iets te toevallig zijn dat die schadevergoeding precies gelijk is aan mijn loon dat nu wordt ingehouden?
Het interimbureau heeft blijkbaar besloten me te beboeten. Kan ik hier iets aan doen of hebben zij dat recht?
Plus, heeft een mens in dit land geen recht op een eerlijk proces en recht van antwoord alvorens hem een straf (geldboete) wordt opgelegd? En nog iets, als zij dan toch, zonder proces of recht van antwoord, besluiten bij wijze van straf mijn loon in te houden, moet ik daar dan niet (liefst op voorhand) op de hoogte van gebracht worden? Niet verwittigen was fout van mij, maar mij lijkt het dat het interimbureau nu zelf vanalles fout doet...

Selmia
Topic Starter

#20 , 06 mei 2010 16:28

Aan JPV en Fransiscus : ik heb geen recht op wat voor werkloosheidsuitkering dan ook...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 06 mei 2010 18:48

Het is geen straf enkel een rechter geeft bestraffing.
Evenrjes serieus --- u hebt een contract ondertekend en in dat contract waar u een exemplaar van hebt staan de vorowaarden waar u en de werkgever over akkoord gaan.
Dat is net zoals een koopcontract - of tss handelaars de factuur.
Wel als een klant niet betaald is er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldig. Daar hoeft de handelaar zelfs niet voor naar de rechtbank te stappen.

Uw loon nog niet gehad ... bij een aanwerving en dan niet meer komen moet een dossier een aantal ver en bewerkingen ondergaan ... ik kan mij perfect inbeelden dat dat allemaal enkele dagen vergt alvorens alles in orde is .
Daarbij een betaling via de bank zal zo wie zo nog enkele dagen duren.

Verder nog iets over rechten en plichten ... dat laatste bestaat ook nog hoor

JPV

#22 , 06 mei 2010 23:19

Ik heb mijn loon voor die 2 dagen nog steeds niet ontvangen.
Ik las hierboven dat er misschien sprake is van een schadevergoeding die ik aan het interimkantoor verschuldigd zou zijn. Zou het niet iets te toevallig zijn dat die schadevergoeding precies gelijk is aan mijn loon dat nu wordt ingehouden?
nee, aangezien je 2 dagen niet kwam opdagen en 2 dagen gewerkt hebt. logisch dat dit ongeveer gelijk is.

Interimbureau kan echter je loon niet achterhouden (zie daarvoor echter franciscus), enkel de wettelijke afhoudingen doen én daarnaast de schadevergoeding eisen.

Mij lijkt het echter logischer en verstandiger om géén loon op te eisen en dit als schadevergoeding te beschouwen. Meer dan waaarschijnlijk zal het interimkantoor daar mee akkoord gaan. Heb je hen nu eigenlijk al gecontacteerd?

mapleleiah

#23 , 09 mei 2010 17:46

Geef nu toe ... niet opdagen en niet verwittigen is toch al te gek ... Wat kost het nu om even te verwittigen? 1 minuutje? In mijn kenniskring worden sommige mensen ondertussen knettergek van zo'n mensen ... poetsvrouwen die onaangekondigd hun kat sturen of al te laat zijn enz.

Iemand die een vast contract heeft moet dat ook doen ... zelfs in extreme crisissituaties zoals overlijdens, ongevallen enz. ...

Ga eventueel nog eens persoonlijk langs op het interimkantoor om uitleg te vragen en een berekening van uw loon en de eventuele schadevergoeding, maar besef dat u het interimkantoor vermoedelijk ook in diskrediet hebt gebracht bij haar klant en dat ze sowieso u al niet meer graag zien komen.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

xena

#24 , 10 mei 2010 00:03

Geef nu toe ... niet opdagen en niet verwittigen is toch al te gek ... Wat kost het nu om even te verwittigen? 1 minuutje? In mijn kenniskring worden sommige mensen ondertussen knettergek van zo'n mensen ... poetsvrouwen die onaangekondigd hun kat sturen of al te laat zijn enz.

Iemand die een vast contract heeft moet dat ook doen ... zelfs in extreme crisissituaties zoals overlijdens, ongevallen enz. ...

Ga eventueel nog eens persoonlijk langs op het interimkantoor om uitleg te vragen en een berekening van uw loon en de eventuele schadevergoeding, maar besef dat u het interimkantoor vermoedelijk ook in diskrediet hebt gebracht bij haar klant en dat ze sowieso u al niet meer graag zien komen.

Lenny
pfff , weet ge hoeveel interimers terug naar huis gestuurd worden met lege handen en hopeloze beloftes krijgen ->....

hebt ge gewerkt moet ge betaald worden das de wet , niet vergeten dat loon inhouden een strafrechtelijk misdrijf is een arbeidsovereenkomst verbreken is dat niet

leg klacht neer bij de inspectie van de sociale wetten en ge krijgt uw pree , maar dan loopt ge het risico dat het interimbureau een verbrekingsvergoeding gaat eisen , gaan zij dit doen met een woord tegen woord als de intriemer verklaart het mondeling gezegd te hebben , en rekening houden met ereloon advocaat met de kleine verbrekingsvergoeding kom je ni eens toe

doen ze het toch en winnen de zaak komen er flink wat kosten bij .

JohnD

#25 , 10 mei 2010 00:54

Dom idd om niet te verwittigen, en even dom om niet bij een vakbond aangesloten te zijn. Even dom volgens mij als zonder verzekering te rijden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Andere”