Verplaatsingskosten, kan dit??DRINGEND

Athina
Topic Starter

Verplaatsingskosten, kan dit??DRINGEND

#1 , 19 mei 2010 18:30

Hallo iedereen, ik ben pas nieuwe hier ,dus ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plaats post..

Sinds kort ben ik aan de slag te sint truiden.
Ik moet om op mijn werk te raken gebruik maken van het openbaar vervoer. Ik ga met de trein en betaal elke dag een 6tal euro voor heen en terug.
Op mijn contract stond vermeld dat de werknemer in staat voor de vervoerskosten van en naar het werk.
Ik heb op internet al eens rondgekeken en email gestuurd naar FOD Werkgelegendheid en sociaal overleg en kreeg als antwoord:

indien u voor uw woon-werkverplaatsing de trein gebruikt is de werkgever wettelijk verplicht in de gemaakte kosten voor een "treinkaart" of "Railflex-kaart" tussen te komen.

Het door de werkgever te betalen bedrag is wettelijk vastgelegd, en hangt af van het aantal afgelegde kilometers

Mijn contract is al getekend , hoe kan ik dit het best medelen aan de werkgever?

Wat misschien ook wel belangrijk is, is dat ik werk met een activa systeem en dat ik een contract heb van 19uur/week maar als ik al mijn uren optel en de pauze eraf trek, kom ik op een totaal van een 24 tal uur/week

Iemand raad ?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding