bijberoep- ziekte

Xzes
Topic Starter

bijberoep- ziekte

#1 , 04 jun 2010 13:58

Hallo allemaal,

wegens ziekte zit ik nu al een tijdje thuis. Mijn gewone job is momenteel niet uitvoerbaar.
Ben daarnaast ook zelfstanige in bijberoep. Gezien ik dat werk wel kan aanpassen (of jobs kan weigeren) aan mijn huidge beperking zou ik zo nu en dan wel kunnen werken op zelfstanige basis. Maar ook niet voldoende voor een degelijk inkomen.
Momenteel is er nog geen zicht op beterschap.
Daarom dacht ik eventueel om opnieuw te gaan studeren. Met de hoop om een vaste job te vinden in een andere sector die ik misschien wel aan kan. Ook in geval de toestand zou verslechteren.
maar als ik het goed begrepen heb kan ik dat niet combineren met bijberoep en mag ik nu in principe ook niet werken als zelfstandige?

weet iemand raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 07 jun 2010 08:26

Hallo allemaal,

wegens ziekte zit ik nu al een tijdje thuis. Mijn gewone job is momenteel niet uitvoerbaar.
Ben daarnaast ook zelfstanige in bijberoep. Gezien ik dat werk wel kan aanpassen (of jobs kan weigeren) aan mijn huidge beperking zou ik zo nu en dan wel kunnen werken op zelfstanige basis. Maar ook niet voldoende voor een degelijk inkomen.
Momenteel is er nog geen zicht op beterschap.
Daarom dacht ik eventueel om opnieuw te gaan studeren. Met de hoop om een vaste job te vinden in een andere sector die ik misschien wel aan kan. Ook in geval de toestand zou verslechteren.
maar als ik het goed begrepen heb kan ik dat niet combineren met bijberoep en mag ik nu in principe ook niet werken als zelfstandige?

weet iemand raad?
toelating vragen aan je mutualiteit (via de adviserend geneesheer)

Reclame

Terug naar “Andere”