ik werd 2 jaar terug vr het eerst mama van een 2ling. vanaf 1.9 gaan ze naar kleuterschool en ik wens gebruik te maken van mijn recht op ouderschapsverlof om op woensdag voor hen te kunnen thuiszijn en ten volle van hun opgroeien te kunnen genieten. ik werk al 20 jaar in hetzelfde bedrijf.
de aanvraag wordt me tegen hun zin toegestaan maar mondeling word ik door de hrm wel aangesproken als volgt : ja je zult toch moeten zien dat je dan in 4 dagen je job nog rondkrijgt !
ik moet zeggen dat het nu al in mijn 5dagen week praktisch onmogelijk is met alle workload rond te raken
ik vroeg de laatste jaren meermaals om hulp. 1X werd het gewoon op een belachelijke manier afgewezen. nu recent konden ze er niet van onderuit omdat alles in het 100 dreigde te lopen
een boekhoudster "moet een handje toesteken maar ze moet wel zien dat ze zelf rondraakt met haar werk" en de hulp moet stoppen als de fusie rond is
ik vind dat allemaal heel demotiverend.
ik ben 40 jaar. ben zelden of nooit in ziekenverlof. was nooit eerder in 1 of andere vorm van verlof in die stijl
en dan behandelen ze je zo
hoe moet ik mij gedragen : inderdaad kost wat kost langer werken 's avonds (al is dat geen optie want ik moet de kids ophalen bij de opvang 's avonds) of werk meesleuren naar huis voor de weekends en de vakanties
of hoe kan ik mij tegen zo'n gedrag wapenen ?