Webshop in bijberoep ...

pukkie77
Topic Starter

Webshop in bijberoep ...

#1 , 17 jun 2010 14:31

Hallo

Hopelijk staat dit op de juist plaats :oops:

Ik heb momenteel een winkel/eenmanszaak in hoofdberoep en heb deze sinds kort uitgebreid met een webshop.
Nu overweeg ik om de winkel/het pand te sluiten en enkel de webshop te behouden.
Ik zou dan ook terug willen gaan werken/parttime voor een werkgever in hoofdberoep zodat de webshop eigenlijk bijberoep is.
Kan er mij iemand zeggen of dit mogelijk is ?
Hoeveel uur moet ik werken om aan een hoofdberoep te komen bij een werkgever? Normaal meer dan de helft maar hoe zit dat met een webshop? want die uren kan je moeilijk bepalen!?!

alvast bedankt voor welke bijdrage dan ook .....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 17 jun 2010 16:08

minstens halftijds :)

xena

#3 , 18 jun 2010 13:09

maar hoe zit dat met een webshop? want die uren kan je moeilijk bepalen!?!
het aantal uren je presteert als zelfstandige(in bijberoep) heeft geen invloed op de bepaling of het wel of geen bijberoep is

Reclame

pukkie77
Topic Starter

#4 , 18 jun 2010 13:36

@jpv: :) maar halftijds van hoeveel uren? heb namelijk al eens rondgekeken en er zijn baantjes te vinden van maar enkele uren per week , maar zou dit voldoende zijn om de sociale lasten voor mijn zelfstandige activiteit in bijberoep te kunnen krijgen?

@xena: ik had toch begrepen dat om te bepalen wat hoofd- en bijberoep is men kijkt naar de vehouding uren die je werkt verdeeld over de 2 beroepen, maar ik kan me vergissen...

nu heb ik van een kennis vernomen dat men tegenwoordig kijkt naar de omzet die je draait op jaarbasis ... weet iemand daar meer over?

JPV

#5 , 18 jun 2010 17:35

@jpv: :) maar halftijds van hoeveel uren? heb namelijk al eens rondgekeken en er zijn baantjes te vinden van maar enkele uren per week , maar zou dit voldoende zijn om de sociale lasten voor mijn zelfstandige activiteit in bijberoep te kunnen krijgen?
nee, het is minstens halftijds. halftijds = de helft van het uurrooster dat iemand voltijds doet in dezelfde job. Dat kan dus 18/36e zijn, maar ook 19/38e of 16/32e (of zelfs 12/24e in weekendploegen).

Creatief

#6 , 06 jul 2010 11:31

Wil je in het onderwijs stappen (hoofdberoep), dan moet je 60 % van je uren presteren om je als zelfstandige in bijberoep te vestigen.

Terug naar “Andere”