Dag beste forumleden,
hier even een bericht om raad te vragen en tegelijk wat stoom af te laten.
Mijn vrouw moet nu elke dag bevallen van ons tweede kindje. Als vader heb ik dan recht op 10 dagen vaderschapsverlof.
Dit zouden dus de mooiste dagen van mijn leven moeten zijn. Dit wordt echter compleet vergalt door mijn baas die enkel maar denkt aan het werk dat zal blijven liggen.
Ik werk op een boekhoudkantoor en juli is net een hele drukke maand met de btw's en zo. Ik heb reeds zoveel mogelijk werk voordien proberen te doen en de meeste van mijn dossiers zijn reeds op de hoogte van mijn situatie en weten wat ze moeten doen.
Mijn baas blijft maar zagen of ik niet halve dagen kan komen werken, dat al mijn klanten met de boekhouding weg zullen lopen, dat ik mijn btw's maar in september ga kunnen doen, en nog veel meer van die flauwe.
Net als bij de geboorte van ons eerste kindje (was ook in een btw periode) dreigt hij weer met ontslag. Hij vraagt of het dat is wat ik soms wil, dat ik niets geef om het kantoor en mijn werk hier.
Hierdoor is het onmogelijk om te genieten van deze laatste dagen van de zwangerschap van mijn vrouwtje. Ook zij lijdt hieronder als ze hoort wat hij allemaal alweer heeft zitten uitkramen.
Om de situatie nog erger te maken is ons kantoor de laatste week van juli collectief gesloten, waardoor het, rekening houdend met de 21ste juli inderdaad kan zijn dat ik als mijn vrouw eind deze week bevalt, ik de rest van de maand afwezig ben.
De vorige keer (bij de geboorte van mijn eerste) kreeg heeft hij zelfs gebeld en geëist (anders zou ik de volgende zijn die buiten vloog als er te weinig werk was) dat ik een (halve) dag kwam werken. Ik heb dat toen gedaan en alle dossiers die toen aanwezig waren afgewerkt. Toen ik terug kwam werken kreeg ik op mijn boterham dat ik tijdens mijn vaderschapsverlof niet meer gebeld had naar het kantoor om te vragen hoe het daar was.
Wat zijn mijn mogelijkheden? ik ben bij een vakbond. Kan ik een dossier laten opstellen met deze uitspraken voor het geval dat en op basis hiervan later schadevergoeding eisen of zo?