Woon-werkverkeer, sociaal abonnement

Beanman
Topic Starter

Woon-werkverkeer, sociaal abonnement

#1 , 27 jul 2010 19:27

Beste,

indien men op meerdere plaatsen feitelijk verblijft, welk adres wordt dan in aanmerking genomen voor de berekening van het sociaal abonnement woon-werkverkeer ?

Mijn werkgever (privé sector, PC 207) heeft officieel alleen mijn domicilieadres waar dan ook alle papieren toekomen, maar weet via mondelinge weg dat ik dichter bij het werk ook nog een huis heb.
Hij kent het adres niet - enkel de gemeente - en gebruikt dit als basis voor de berekening.
Feit is dat ik wel regelmatig de langere afstand doe.

Staat dit ergens duidelijk omschreven (Wettekst, CAO, rechtspraak, ...) ?

Dank bij voorbaat,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 31 jul 2010 12:14

De werkgever zal deze bijdrage dienen te berekenen op uw officieel adres, datgene waar u gedommicilieerd bent. Als bewijs hiervan kan u steeds naar de dienst bevolking van het gemeentehuis gaan en een bewijs van woonst vragen. (kost u zes euro)

Daarnaast kan u ook als u een id reader hebt de adresgegevens van uw identiteitskaart afdrukken.

Beiden zijn onweerlegbaar, het bewijs van woonst is echter wat sterker aangezien het een verificatie van uw officieel adres op het ogenblik van afdrukken impliceert door een ambtenaar van de dienst bevolking.

Reclame

Terug naar “Andere”