Vraag over arbeidsrecht

pino26
Topic Starter

Vraag over arbeidsrecht

#1 , 25 aug 2010 09:06

Mijn werkgever heeft op het einde van mijn opzegtermijn onaangekondigd een controle uitgevoerd op mijn werkuren door analyse van mijn badge (toegangsbadge, geen prikklokbadge!). Hij stelt een tekort van een groot aantal uren vast, over een periode van meer dan een jaar. Een deel ervan viel nog onder een vorig, tijdelijk contract. Nu werkte ik al een half jaar onder vast contract.
Ik heb geen inzage gekregen in de lijst, kan de werkgever mij nu zomaar een sanctie opleggen, bv. terugvorderen teveel betaald loon?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 25 aug 2010 18:42

Mijn werkgever heeft op het einde van mijn opzegtermijn onaangekondigd een controle uitgevoerd op mijn werkuren door analyse van mijn badge (toegangsbadge, geen prikklokbadge!). Hij stelt een tekort van een groot aantal uren vast, over een periode van meer dan een jaar. Een deel ervan viel nog onder een vorig, tijdelijk contract. Nu werkte ik al een half jaar onder vast contract.
Ik heb geen inzage gekregen in de lijst, kan de werkgever mij nu zomaar een sanctie opleggen, bv. terugvorderen teveel betaald loon?
Is het mogelijk om te werken buiten het lokaal waar je toegang had via de toegangsbadge? Waar ligt dat lokaal (midden in een groot bedrijf, toegang tot de parking van het bedrijf, ... )? Iets meer info graag :).

Creatief

#3 , 26 aug 2010 15:09

De werkgever kan je op staande voet ontslaan omwille van die reden! Je zou de eerste niet zijn, die aan de deur vliegt om deze reden. Je hebt dus het bedrijf bestolen door te weinig werkuren te presteren.

Indien je toch altijd stipt bent geweest en er een mogelijkheid volgens JPV bestaat, dan moet je dat trachten te achterhalen.
Meestal is de badge actief zodra je de bedrijfspoort opent.

Anderzijds, wanneer je werkgever schappelijk is en hij je niet ontslaat, kan hij je verplichten het tekort aan uren bij te werken binnen een bepaalde periode.

Reclame

JPV

#4 , 26 aug 2010 20:49

De werkgever kan je op staande voet ontslaan omwille van die reden!
enkel indien hij natuurlijk ook aan de andere voorwaarden voldoet (kennisgeving binnen de drie werkdagen etc)

Terug naar “Andere”