werk!!!

buksikàm
Topic Starter

werk!!!

#1 , 28 aug 2010 11:04

Goede morgen!

Wie kan inlichting geven?
Mijn vrindin zou graag haar broer naar Belgie laten komen uit Roemenie, en als het kan werk vinden voor hem! Officieel is de bedoeling!
Kan het zo iets, zo ja , welk stappen moet men dan ondernemen?
Mijn dank voor!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2010 17:34

U moet in Roemenië een arbeidskaart bekomen bij de Belgische ambassade

FrankV

#3 , 28 aug 2010 23:36

Goede morgen!

Mijn vrindin zou graag haar broer naar Belgie laten komen uit Roemenie, en als het kan werk vinden voor hem! Officieel is de bedoeling!
Mijn dank voor!
Roemenië is lid van Europese Unie sinds 1 januari 2007.
U, uw zus, de broer van uw zus moeten geen enkele stap ondernemen, in tegenstelling tot wat Franciscus beweert.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Reclame

buksikàm
Topic Starter

#4 , 29 aug 2010 09:55

FrankV bedankt!

Mag het ook vragen, hoe moet het met de ziekteverzekering?

Dank u!

FrankV

#5 , 29 aug 2010 18:52

FrankV bedankt!

Mag het ook vragen, hoe moet het met de ziekteverzekering?

Dank u!
Zie website http://www.vreemdelingenrecht.be" onclick="window.open(this.href);return false;

De broer kan ten laste genomen worden door de zus.
De zus contacteert best haar ziekenfonds.

U moet er wel rekening mee houden, dat de broer van de zus, vermits hij geen Nederlands spreekt, geen enkele kans maakt op werk ( tenzij misschien in het zwarte, illegale circuit, waar hij wellicht uitgebuit zal worden )
( Arthur Schopenhauer )

buksikàm
Topic Starter

#6 , 29 aug 2010 21:00

FrankV

Wij danken U

Lanox

#7 , 30 aug 2010 12:47

Goede morgen!

Mijn dank voor!
U, uw zus, de broer van uw zus moeten geen enkele stap ondernemen, in tegenstelling tot wat Franciscus beweert.
Dit is dus gewoonweg niet waar. Er zijn voor een beperkte periode wel degelijk beperkende maatregelen tav arbeidskrachten uit de nieuwe lidstaten. Bezoek de website van de EU voor de juiste uitleg, zelfs beschikbaar in het Roemeens.
http://ec.europa.eu/eures/main.jsp?acro ... s=1&step=2

Franciscus

#8 , 30 aug 2010 16:36

juist :)

FrankV

#9 , 30 aug 2010 19:47

Goede morgen!

Mijn dank voor!
Dit is dus gewoonweg niet waar. Er zijn voor een beperkte periode wel degelijk beperkende maatregelen tav arbeidskrachten uit de nieuwe lidstaten. Bezoek de website van de EU voor de juiste uitleg, zelfs beschikbaar in het Roemeens.
http://ec.europa.eu/eures/main.jsp?acro ... s=1&step=2
De overgangsregeling voor onderdanen van nieuwe lidstaten in loondienst is opgeheven sinds 1 mei 2009
voor Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Polen, Slovenië, Slowakije, Tsjechië .

Roemenen en Bulgaren vallen, inderdaad, nog steeds onder deze overgangsregeling( maatregel verlegd tot 31 december 2011 ).
Daar was ik inderdaad verkeerd geïnformeerd, vermits ik aanvankelijk mijn informatie haalde bij de FOD Sociale Zekerheid, die hiervan geen melding maakt. :D

Anderzijds : de verplichting van een arbeidsvergunning en een arbeidskaart B geldt niet voor alle Roemenen die in België komen werken.

De vraag is dus bij deze : welk beroep wenst de broer van de vriendin van de POSTER uit te oefenen?

Is deze man gasthoogleraar, cabaretdanser ( :D ), etc...., dan geldt deze verplichting niet.
( Arthur Schopenhauer )

buksikàm
Topic Starter

#10 , 31 aug 2010 19:40

Heren!

Bedankt voor de reactie, en de bedoeling is, dat hij ergens als arbeider kan werken! Hij kan ondertussen bij zijn zus logeren!
Zo te zien zal niet gemakkelijk zijn!

Groetjes

Terug naar “Andere”