Technisch werkloos

s14
Topic Starter

Technisch werkloos

#1 , 06 sep 2010 11:31

Hallo,

Ik ben momeneel als arbeider aan de slag in een bedrijf.
Op dit moment is er 'niet veel' werk dus veel technisch werkloos.

Als ik technisch werkloos ben doet de zoon v/d baas mijn job zodat hij niet moet stempelen en meestal dan nogwat overuren int zwart of meerdere machines bedienen zodat er minder werkvolk moet komen.

Het komt erop neer dat ik mag nog alleen gaan werken als de zoon op reis is, de rest moet ik doppen wat heel fijn is als je uw belastingsbrief ziet :shock:

Wij hebben 6dagen verlof te kiezen want wij sluiten 'collectief' mee met de bouw.
Hoe komt het dan dat de zoon 3x 2weken op verlof in het buitenland kan gaan buiten de vakantieperiode of mag dat zomaar op reis gaan als je technisch werkloos bent?

Ik heb er ook als bediende gewerkt maar wel 40u ipv 38u per week.
Hiervoor kregen wij 6 betaalde en 6 onbetaalde dagen, 6 onbetaalde = op loonbrief minder loon per maand een bediende had toch een vast maandloon of zie ik dat verkeerd?
In het arbeidsreglement staat: 40u/week = 12 betaalde dagen/jaar.

Kan hier actie tegen ondernomen worden zonder dat mijn naam vernoemd wordt en/of ik mijn job verlies?
Ook met de andere arbeiders wordt geen rekening gehouden met de verplichte werkweek oid.

Van de vakbond sturen ze me naar de rva, bij de rva sturen ze me naar de Toezicht Sociale Wetten maar niemand doet iets... :roll:

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding