jobstudent - werkstudent

xena

Re: jobstudent - werkstudent

#16 , 04 jun 2010 05:58

en in welke wet staat dit?
als je in belgische wetgeving werkstudent intypt krijg je zelfs 3 resultaten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#17 , 04 jun 2010 07:06

en in welke wet staat dit?
als je in belgische wetgeving werkstudent intypt krijg je zelfs 3 resultaten
en hoeveel gaan er daar over arbeidsrecht? 0 (daarom dat ik de wet wou weten, die je niet toevallig niet vermeldt). Zoals gezegd: de term werkstudent bestaat wettelijk niet. Ja, in de duitse vertalingen wél én in het kader van financiering van hogescholen en universiteiten, maar ik denk niet dat we hier in dit kader over aan het spreken waren.

leen88
Topic Starter

#18 , 04 jun 2010 18:11

Daar heb ik ook nog nooit over gehoord... Het lijkt me wat bizar als die zaken van toepassing zijn Xena. Het interimkantoor die alles regelt voor de bakkerij weten hoe de zaken in elkaar steken. Er waren daar studenten van hoge school, universiteit, middelbaar (die zijn blijven zitten) en volwassenonderwijs.
Ik denk dat het is zoals jpv zegt, dat verklaard ook een hoop qua wat ik heb meegemaakt nu :)
Als de zaken zijn zoals je zegt, zullen ze dat wel niet doen aangezien zij regelmatig controle krijgen. Ze gaan door zoiets hun eigen bedrijf niet over kop laten gaan :)

En inderdaad, jpv, dat was hier niet van toepassing.

Nogmaals hartelijk dank voor je uitleg en de gemoedsrust die je me hebt gegeven ;)

Reclame

ikke89

#19 , 29 jun 2010 13:01

Hallo,

Ik zit ongeveer met een vergelijkbare situatie..
Ik werk het hele jaar door als jobstudent bij werkgever A.
En zocht een extra job bij werkgever B. Nu ben ik er achter gekomen dat zij mij ingeschreven hebben als werkstudent! Ik was me niet bewust van het verschil tussen de twee en nu stel ik me de vraag wat ik hiermee kan doen en welke gevolgen dit met zich kan meebrengen?

Ik zit met de gewerkte 'en ingeschreven' dagen nu nog steeds onder de 23 dagen.. Kan ik dan in de grote vakantie nog steeds me aanmelden bij een werkgever C als jobstudent? Het is namelijk haast onmogelijk om in de zomermaanden iets te vinden als werkstudent.

Ik vernam dat ik van zodra ik de 23 dagen overschrijdt, bij werkgever A met terugwerkende kracht de bijkomende bedragen zal moeten opleggen. Dus ook aan 13.07%. Hoe zit dit in elkaar?

Ik vind het allemaal zeer ingewikkeld en onfair dat ik dit allemaal zelf moet te weten komen en zien op te lossen. Werkgever B had mij toch beter moeten informeren?! Ik heb hen bij aanvang verteld dat ik ook nog ergens anders ingeschreven ben als jobstudent.. En op het contract van A staat dit duidelijk aangegeven, bij contract B NERGENS!!!

Wie kan er mij eindelijk uitsluitsel geven? Ik moet echt wel werken om rond te komen..

Groetjes

JPV

#20 , 29 jun 2010 13:05

Hallo,

Ik zit ongeveer met een vergelijkbare situatie..
Ik werk het hele jaar door als jobstudent bij werkgever A.
En zocht een extra job bij werkgever B. Nu ben ik er achter gekomen dat zij mij ingeschreven hebben als werkstudent! Ik was me niet bewust van het verschil tussen de twee en nu stel ik me de vraag wat ik hiermee kan doen en welke gevolgen dit met zich kan meebrengen?

Ik zit met de gewerkte 'en ingeschreven' dagen nu nog steeds onder de 23 dagen.. Kan ik dan in de grote vakantie nog steeds me aanmelden bij een werkgever C als jobstudent? Het is namelijk haast onmogelijk om in de zomermaanden iets te vinden als werkstudent.

Ik vernam dat ik van zodra ik de 23 dagen overschrijdt, bij werkgever A met terugwerkende kracht de bijkomende bedragen zal moeten opleggen. Dus ook aan 13.07%. Hoe zit dit in elkaar?

Ik vind het allemaal zeer ingewikkeld en onfair dat ik dit allemaal zelf moet te weten komen en zien op te lossen. Werkgever B had mij toch beter moeten informeren?! Ik heb hen bij aanvang verteld dat ik ook nog ergens anders ingeschreven ben als jobstudent.. En op het contract van A staat dit duidelijk aangegeven, bij contract B NERGENS!!!

Wie kan er mij eindelijk uitsluitsel geven? Ik moet echt wel werken om rond te komen..

Groetjes
scan/fotografeer eens je arbeidsovereenkomst?
hoeveel dagen heb je effectief gewerkt & in welke maanden?

Terug naar “Andere”