Vraag betreffende sturen sociale inspectie naar werkgever

Vandebos

Re: Vraag betreffende sturen sociale inspectie naar werkgeve

#16 , 18 aug 2011 16:05

Als je bij ons werkte zouden er voor je enige duizenden dossiers inzienbaar zijn waarin dit de effectieve werkwijze is...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena

#17 , 18 aug 2011 18:16

Als je bij ons werkte zouden er voor je enige duizenden dossiers inzienbaar zijn waarin dit de effectieve werkwijze is...
als je over zo'n overvloed aan informatie hebt snap ik ni waar het bewijs blijft .
ik hebt de gewoonte als er geen bewijs wordt geleverd kan je het best als een fabeltje beschouwen

Vandebos

#18 , 18 aug 2011 18:26

Als ooit van geheim van onderzoek gehoord?

Reclame

xena

#19 , 18 aug 2011 18:57

http://www.vlaanderen.be/servlet/Satell ... ijn%2FView" onclick="window.open(this.href);return false;

Alle aangiftes worden steeds anoniem afgehandeld.

--------------------------------------------------------------

vertel eens , wat mag ik dan hieronder verstaan ?

Vandebos

#20 , 18 aug 2011 20:02

Rva is slechts één controleorganisme... andere organismes hanteren volledig andere regels.

xena

#21 , 18 aug 2011 22:02

Rva is slechts één controleorganisme... andere organismes hanteren volledig andere regels.
en wat mag je hieruit dan afleiden ?

http://webcache.googleusercontent.com/s ... l=nl&gl=be" onclick="window.open(this.href);return false;

Werk Sociaal Recht:

De Arbeidsinspectie

Damiën Persyn
Lector: Dirk Coorde

Hier geldt de grondregel dat de klager er kan op rekenen dat hij anoniem blijft

JPV
Juridisch actief: Ja

#22 , 19 aug 2011 13:11

Xena, grondregels zijn grondregels maar geen absolute regels. Als de klager verder wil gaan in sommige zaken, wordt er aan hem gemeld dat, als hij verder wil, anonimiteit opgeheven wordt.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 aug 2011 13:30

Xena, grondregels zijn grondregels maar geen absolute regels. Als de klager verder wil gaan in sommige zaken, wordt er aan hem gemeld dat, als hij verder wil, anonimiteit opgeheven wordt.
Wat indien niet de klager zelf, maar de sociale inspectie zelf ermee verder gaat? Kan de klager die "de boel in gang gestoken heeft", dan nog steeds op anonimiteit rekenen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#24 , 19 aug 2011 14:00

In tegenstelling tot de journalistiek bestaat er geen brongeheim in dergelijke dossiers, hoe graag men dat ook zou willen.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#25 , 19 aug 2011 15:04

Ik heb in mijn loopbaan twee invallen (rsz+rva+politie+btw en belastingen+douane) gehad den eerste keer kwam er 14 man aan te pas en heeft zelfs de radio gehaald.

De eerste maal hebben ze me de opdraggever bekend gemaakt een week nadien bij een tweede verhoor.

Bij een tweede maal onmiddellijk.

Dan heb ik eens een bezoek gehad van F.A.V.V na een klacht van een concurrent en daar toonden ze mij de fax die de concurrent gestuurd had, en het bevatte dan ook onwaarheden.

Dit is wel meer dan 18 jaar geleden.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”