Getuige op een huwelijk, krijg je hiervoor verlof?

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Getuige op een huwelijk, krijg je hiervoor verlof?

#16 , 04 okt 2011 16:45

Dan zullen zij beiden op een prachtige plaats werken? :)
Inderdaad, het is niet omdat je er als werknemer geen "recht" op hebt, dat je werkgever het je niet toestaat. Dus zoals de topic starter zelf al aangaf: vragen staat vrij.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jan S

#17 , 05 okt 2011 10:28

Toch zeer vreemd dat dat bij onze drie getuigen dan automatisch zo is ...
Inductie in rechtsmaterie is altijd een gevaarlijk beestje zoals vaak te merken is in dit forum...
Bovenstaand bericht omvat enkel mijn persoonlijk visie en geen sluitend juridisch advies.
Raadpleeg ook steeds de bevoegde overheid.

Oude Belg

#18 , 05 okt 2011 11:37

Dan zullen zij beiden op een prachtige plaats werken? :)
Nee. In het onderwijs heb je er géén recht op, maar als je een meelevende directeur hebt vindt die wel een oplossing. (Opnemen in vervangingsrooster en niet opgeven als afwezig bijvoorbeeld). In een winkel beslist de eigenaar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 05 okt 2011 11:58

of, in het onderwijs: 1 dag afwezig zetten als ziek, dan is er geen sprake van de noodzaak van een ziektebriefje :)

Oude Belg

#20 , 05 okt 2011 12:04

of, in het onderwijs: 1 dag afwezig zetten als ziek, dan is er geen sprake van de noodzaak van een ziektebriefje :)
Niet aan te raden : het controleorganisme kan zelf beslissen een controlearts te sturen, ook als de directie dat niet vraagt. Een lijst met zieke leerkrachten moet 's ochtends al naar hen gemaild worden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Andere”