VDAB - Interimkantoors.

patjebrussel
Topic Starter

Re: VDAB - Interimkantoors.

#16 , 03 sep 2012 17:04

Doordat ze uw gegevens van de VDAB halen kom je in hun database terecht. Vraag dat ze u daar uit schrappen. (zo beter verwoord?)
En pas uw profiel op de VDAB aan in die zin dat u niet wenst gecontacteerd te worden door interimkantoren.

Met alle respect zeg ik u dit trouwens, uw toon mag dus gerust een pak vriendelijker. Ik probeer u enkel te informeren.
Hoe zou dat toch komen als ik even de zoekmachine gebruik van dit forum ? met een bepaald persoon zitten te pm'en misschien ?
En pas uw profiel op de VDAB aan in die zin dat u niet wenst gecontacteerd te worden door interimkantoren.
Je weet blijkbaar niet hoe het werkt hoor. mijn CV MOET online staan, anderen maken MISBRUIK van mijn gegevens, met een hoop LEUGENS erbovenop.

Je bent verdediger van interimkantoors, dat blijkt dus. Dat mag, ze hebben het hard nodig, want de negatieve reacties op die zwendel met jobs is niet te tellen.
Verder : CASE CLOSED. Bedankt voor het antwoord op mijn duidelijke vraag, de rest is voor 't café.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#17 , 03 sep 2012 17:30

Beste Patjebrussel, ik ben helemaal geen verdediger van uitzendkantoren. Meer nog, ik ben er zelf geen voorstander van. Maar dat doet helemaal niet ter zake.
U had een vraag, dewelke ik heb beantwoord. Ik geef u daar bovenop nog wat advies om minder gecontacteerd te worden door interimkantoren. Dat u daaruit opmaakt dat ik de kantoren verdedig is uw goed recht. Ik tracht u enkel te helpen, hoe ongeloofwaardig dit voor u ook mag lijken.

Dus ik herhaal. Indien u niet wenst dat interimkantoren uw gegevens gebruiken kan u op uw VDAB-profiel vermelden dat u niet door hen wenst gecontacteerd te worden. Nergens in mijn uitleg zeg ik trouwens u dat u uw profiel daarvoor moet verwijderen. U kan dit zelf op uw profiel vermelden. U kan ook steeds contact opnemen met de VDAB om problemen inzake onrechtmatig gebruik van uw gegevens door te geven.
Privacybeleid rond cv-databank
De door jou ingevulde gegevens worden enkel gebruikt om je kansen op tewerkstelling te bevorderen. Deze gegevens worden verspreid naar bedrijven en organisaties waarmee de VDAB een overeenkomst (zie voorbeeldcontract) heeft gesloten, in het kader van de regiefunctie op de arbeidsmarkt.
Deze gegevens zijn eigendom van VDAB, Keizerslaan 11, 1000 Brussel.
Je hebt het recht om je gegevens in te kijken en zo nodig te verbeteren, overeenkomstig de wet van 8 december 1992.
Elke bijkomende inlichting krijg je bij de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer of bij je plaatselijk VDAB-kantoor.
http://vdab.be/privacy/privacy2.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door VDG2 op 03 sep 2012 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

patjebrussel
Topic Starter

#18 , 03 sep 2012 17:40

kan u op uw VDAB-profiel vermelden dat u niet door heb wenst gecontacteerd te worden.
Je weet goed genoeg welke kwalijke gevolgen dit voor mij kan hebben, dus doe ik dat niet.
Ze moeten me met rust laten met hun fake-jobs. Hun gebel, bijna stalking, begint me te storen. Ik heb er ervaringen mee in een vroegere werkloosheidsperiode, en die ervaringen zijn zoals de meesten : SLECHTE ervaringen.
Ik bekijk de jobs op de databank, en waar een interim-embleem naast staat, die open ik zelfs niet. Als ik op hun ruiten een geknipte job zie, moet je niet binnen gaan, of de job is al weg, behalve de aanbieding op hun ruiten, die blijft er staan, wordt af en toe eens van plaats gewisseld natuurlijk. En kom niet zeggen dat het niet waar is.
Ze teren op de miserie van de werkloze.

Reclame

VDG2

#19 , 03 sep 2012 17:56

Als ik mij niet vergis kan je uw telefoonnummer onzichtbaar maken zodat ze u enkel via mail kunnen contacteren. Die kan u dan allemaal integraal in uw SPAM-mapje laten terechtkomen. ;)

Werkgevers die u wensen te contacteren kunnen dit dan evengoed via mail. Als u het profiel hebt waarnaar ze op zoek zijn, zullen ze niet nalaten om u via mail te vragen contact op te nemen. Maar op die manier bent u in elk geval al van de telefoontjes van de interimkantoren verlost. Misschien een idee, nee?

Update: Ik heb het even nagekeken op de site van VDAB. Je kan uw gegevens 'anoniem' maken en dus uw persoonsgegevens verbergen. Op die manier kunnen geïnteresseerde werkgevers je enkel contacteren via het VDAB-formulier (dan krijg je een melding via mail) of je kan ook aangeven (vinkje uitzetten) dat je gegevens niet mogen doorgegeven worden aan partners.

patjebrussel
Topic Starter

#20 , 03 sep 2012 19:10

Update: Ik heb het even nagekeken op de site van VDAB. Je kan uw gegevens 'anoniem' maken en dus uw persoonsgegevens verbergen. Op die manier kunnen geïnteresseerde werkgevers je enkel contacteren via het VDAB-formulier (dan krijg je een melding via mail) of je kan ook aangeven (vinkje uitzetten) dat je gegevens niet mogen doorgegeven worden aan partners.
Dat wist ik niet. Bedankt.
Ik ga dat straks eens nakijken om dat zo te regelen.
Ik wist wel van dat vinkje, maar dan dacht ik dat je de CV offline haalde en niemand je meer kon contacteren.

VDG2

#21 , 03 sep 2012 19:14

Wel opletten, als je aanvinkt 'CV online zetten' kan je uw gegevens niet verbergen. Maar je mag dit niet verwarren met 'CV publiceren in databank' (daar kan het wel).

De optie om je CV online te zetten is enkel als je vb. de link naar je CV wenst door te sturen enz. Als je dit uitvinkt sta je nog steeds met je CV in de databank (zolang de optie 'CV publiceren in databank' aanstaat), al dan niet anoniem.

Terug naar “Andere”