pesten van directie of niet

xena

Re: pesten van directie of niet

#31 , 14 feb 2012 13:43

maar heel de dag het zelfde moeten zeggen en die komt met dit en die komt met dat probleem zie ik minder zitten .
je krijgt hiervoor een basis opleiding en hier kan je een behoorlijke basis arbeidsrecht opdoen
en het gaat niet enkel over klachten je kan ook voorstellen doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#32 , 14 feb 2012 15:36

en vertel eens hoe zou het eruit zien als er geen vakbond en geen vakbondsvertegenwoordigers zouden zijn met ontslagbeschering .
De werknemer is vandaag de dag geëmancipeerd genoeg om voor zichzelf te zorgen. De vakbonden hebben indertijd inderdaad de werknemers geëmancipeerd en voor hun rechten opgekomen, maar vandaag de dag doen ze meer kwaad dan goed. Ze pleiten voor een onhoudbaar sociaal systeem, waarbij de volgende generaties ZWAAR de rekening gaan gepresenteerd krijgen. Ze hebben geen oog voor de misbruiken in ons sociaal vangnet. Ze leggen het land plat zonder reden (of doen toch een schamele poging)... Moet ik verder gaan?

Ik heb nog nooit een vakbond nodig gehad en zal dit ook nooit nodig hebben. En wel om deze redenen:
1. Ik kies een betrouwbare werkgever uit.
2. Ik doe mijn werk goed.
3. Ik zorg dat ik mogelijkheden achter de hand heb voor wanneer ik toch zou ontslagen worden om welke reden dan ook (= goede contacten met ex-werkgevers onderhouden, netwerken binnen de professionele wereld, mogelijkheid tot opstarten van een zelfstandige activiteit bekijken, enz...).

Ik heb het dus wel redelijk onder controle. Het enige wat ik niet onder controle heb, is het feit dat vakbonden de overheid zo onder druk kunnen zetten, dat ze goede maatregelen moeten inperken of beladen met allerlei uitzonderingen. En als ik zo rondhoor in mijn omgeving is er zéér weinig begrip voor de acties van de vakbonden vandaag de dag, hoor. Je mag ermee lachen, uiteraard. Maar door te lachen verjaag je de realiteit niet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

gilops

#33 , 14 feb 2012 15:53

en vertel eens hoe zou het eruit zien als er geen vakbond en geen vakbondsvertegenwoordigers zouden zijn met ontslagbeschering .
Zonder vakbonden zou het er heel erg uitzien voor vele kleine werknemers.
Maar soms wordt een verdedigende organisatie later op haar beurt in bepaalde streken en in bepaalde organisaties een uitbuiter van vele anonieme andere kleine mensen ten voordele van een beperkt aantal begunstigden en "dik in de watten gelegde" voorkeurssectoren.
Waarom kost een rusthuiskamer met verzorging 1850 Euro per maand ? Omdat 50% gaat naar de vicieuze cirkel van de sociale zekerheid. En wie zijn de begunstigden: heel veel mensen die teveel krijgen en de rustoordbewoner zelf krijgt hieruit 950 euro pensioen. Dat is een perpetuum mobile dat zich zelf opblaast tot het ontploft. In feite moet de rustoordbewoner zijn pensioen integraal terugstorten in de sociale zekerheid. Is dat sociale zekerheid van de mensen ? Neen dat is de sociale zekerheid van de sociale zekerheid. Het systeem heeft zichzelf beveiligd en de kleine mensen betalen het gelag.
( evidente schrijffouten gecorrigeerd )
Laatst gewijzigd door gilops op 14 feb 2012 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#34 , 14 feb 2012 16:49

Voila, en dat laatste is belangrijk: "de KLEINE mensen betalen het gelag". En het zijn deze kleine mensen die de vakbond halve waarheden voorhoudt. In plaats van het héle plaatje duidelijk te maken aan deze mensen, komen vakbonden met lege slogans en halve waarheden af, net om de "onwetende kleine man" achter zich te krijgen en op die manier druk te kunnen zetten... Bewuste manipulatie van leden van de vakbond...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

xena

#35 , 14 feb 2012 17:38

De werknemer is vandaag de dag geëmancipeerd genoeg om voor zichzelf te zorgen. De vakbonden hebben indertijd inderdaad ............enz.........
mooie verhaaltjes maar je antwoord niet op de vraag

Terug naar “Andere”