Verlofgeld

sylvia52
Topic Starter

Verlofgeld

#1 , 26 okt 2008 17:32

Graag had ik een antwoord op twee vragen ivm met verlofgeld en het daarbijhorend verlof van een ARBEIDER.
1. situatie : na 3 maanden zelf ontslag genomen en zonder onderbreking bij andere werkgever beginnen werken. Verlofgeld voor die 3 maanden (4 dagen verlof) werd wettelijk uitbetaald bij het verlaten van de werkgever.
1. vraag : is men verplicht die 4 dagen op te nemen bij de volgende werkgever ? zo ja, dan worden er 4 dagen van het loon gehouden veronderstel ik ? zo neen, moet men dan een deel terugbetalen aan de dienst die het verlofgeld heeft uitbetaald ?

2. situatie : volgend jaar in mei nieuw verlofgeld van de nieuwe werkgever.
2. vraag : is men verplicht dit verlof op te nemen ? zo ja, dan is dit weer met loonsverlies omdat het in het verlofgeld verwerkt zit bij een arbeider. Maar wat gebeurt er als men geen of slechts een deel van die dagen wilt opnemen ??? Wordt er dan een deel teruggevorderd door de dienst die het verlofgeld uitbetaalt ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paling

#2 , 26 okt 2008 22:52

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 05:04, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvia52
Topic Starter

#3 , 27 okt 2008 09:42

Bedankt voor uw antwoord.

Reclame

paling

#4 , 27 okt 2008 11:35

:arrow:
Laatst gewijzigd door paling op 26 sep 2009 05:05, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvia52
Topic Starter

#5 , 27 okt 2008 11:47

ja van dat stempelgeld weet ik.
ik zal mijn vriend aanraden gewoon zijn verlof op te nemen zodat hij al geen problemen krijgt met de dienst die het verlof uitbetaalt of met zijn werkgever. Hij kan dan nog zien of hij aan de dok werk vindt voor die weken.
Bedankt nogmaals voor uw reactie.

Terug naar “Andere”