Posten op websites

A Wils
Topic Starter

Posten op websites

#1 , 15 dec 2008 11:26

Mag een zieke werknemer, die gedekt is met een ziektebriefje, postings doen op haar website, overdag en van thuis uit?

Mijn werkgever vindt dat niet kunnen en hij wil dat ik allemaal printscreens neem om bewijzen te verzamelen dat ze dus eigenlijk niet echt ziek is..

A. Wils

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 dec 2008 19:40

van wanneer de werkgever een attest heeft dat betrokkene ziek is dus niet kan komen werken is voor hem de kous af.
wat de werknemer dan doet is zijn zaak niet - als die werknemer dan thuis op zijn PC speelt - is zijn zaak

iets anders is het wanneer die aktiviteiten in een 'arbeidssfeer' zijn dan zijn er inbreuken op de arbeidswetgeving

maar om als voorbeeld te geven - zijn huis schilderen of een hobby beoefenen is totaal van geen belang

wie moet hier printscreens nemen - ik vermoed een werknemer die van een zieke werknemer de gegevens van een website moet in het oog houden.

Op zicht is dat niet strafbaar - u volgt de opdracht van uw werkgever - wat die daar mee doet is zijn zaak maar ik vrees dat hij daar toch niet veel mee is.

Reclame

Terug naar “Andere”