Pagina 1 van 1

overheid & vakantie

Geplaatst: 24 jun 2009 20:38
door DirkDB
Beste,


Ik heb steeds als zelfstandige gewerkt maar sinds kort ben ik aangeworven op een overheidsdienst als bediende (niet statutair)
Er werd me daar verteld dat ,aangezien ik zelfstandige was, ik ook geen recht heb op vakantie totdat het nieuwe kalenderjaar begint. Volgens mij klopt dit niet helemaal en is het jaarlijkse verlof anders geregeld bij de overheid dan in de privé-sector. Jammer genoeg kan ik hier weinig over terugvinden. Kan iemand mij hierover wat meer raad geven aub?

Geplaatst: 24 jun 2009 21:11
door sniper
bij ons (mlv) heb je het eerste jaar wel verlof, zij het minder dan de volle 30 dagen

ik dacht 6 dagen + 2 dagen per maand dat je aangenomen bent

Re: overheid & vakantie

Geplaatst: 24 jun 2009 21:21
door wolf2
Zie in het Staatsblad
Publicatie : 1999-06-17
MINISTERIE VAN AMBTENARENZAKEN
Omzendbrief nr. 476 van 28 mei 1999 betreffende de verloven en afwezigheden toegestaan aan de personeelsleden van de rijksbesturen

Open ook "beeld": in de tabellen staan regels over overgang van privé naar ambtenarij (evt. ook van zelfstandig naar ambtenarij).

Deze omzendbrief is wel aan te passen aan het ondertussen licht verhoogd aantal dagen vakantieverlof.

En geldt voor de Rijksbesturen in de ruime zin.

Indien U bij een heel specifieke overheid zou werken: zie dan uw eigen statuut. Maar dat van de Rijksbesturen is wel de moeder van alle statuten.

Geplaatst: 24 jun 2009 23:34
door DirkDB
Dank voor jullie antwoorden!