Prive - Werk grens

Yvessto
Topic Starter

Prive - Werk grens

#1 , 17 mei 2010 09:04

Na een voorval op m'n werk (sport-arbeidsongeval) waren er enige wrijvingen tss de chef en mijzelf. Nadien had ik enige uitleg ivm dit voorval op Facebook gezet. Enkel een kort en bondig uitleg vd discussie en ongeval. Deze tekst werd door een collega over getypt en voorgelegd aan de overste op het werk. In hoeverre mag dit misbruikt worden om mij te sanctioneren? Waar is de grens prive/werk?
Tekst was: Thuis na sportongeval werk: verdict spoedarts=....
Verdict onervaren "overste"=Grijns/ongeloof gezicht,geen OU collega's,1 jaar geen sport= Collegialiteit? Veeer Weeeg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 mei 2010 15:50

Het ogenblik dat u wat op FB plaatst wordt het publiek domein en kan iedereen die er toegang toe heeft de inhoud doorzenden naar derden.

Op een openbaar medium oversten bekritiseren is niet echt ... opportuun.

Een openbaar medium niet voldoende streng instellen op wie je berichten kan raadplegen is op termijn vragen om problemen.

Joeri_J

#3 , 17 mei 2010 16:35

u verwijderd het bericht(en) op FB.
vanaf dan is/zijn het enkel (een) gerucht(en) dat/die betwistbaar zijn...

zelf een screenshot is aanpasbaar...

u kan dan gerust beweren dat de tekst uit zijn context gehaald is,
of totaal onwaar is...
(of u hiermee voordeel haalt is dan enkel aan u...)

het wordt dan iets als "van horen zeggen"
als enigste reden zal dit voor een sanctie waarschijnlijk niet volstaan,
als bewijs bij andere redenen kan dit wel gebruikt worden.
de exacte wettelijke bepalingen ken ik hieromtrent echter niet en zijn heel vaak beroep/regio/positie afhankelijk.

Reclame

Terug naar “Andere”