Juridisch statuut van online contractwerk

Deng
Topic Starter

Juridisch statuut van online contractwerk

#1 , 28 jul 2010 11:58

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje ivm. online contractwerk.

Zelf werk ik voltijds als consultant (bediende) maar ik heb s'avonds of in het weekend soms wel nog wat tijd om wat extra te werken.
Er bestaan verschillende online jobs waarbij je websites of kaarten analyseert/evalueert. (zie vb. link onder)
Deze jobs betalen per uur, waarbij je zelf je aantal werkuren kiest. (zoveel als er werk is)
Deze flexibiliteit lijkt me erg handig, aangezien mijn voltijdse job ook zijn pieken en dalen kent.

Het is me echter niet zo duidelijk wat het statuut van zo'n job is.
- Kun je dit zomaar doen wanneer je wil? [eventuele beperkingen? (uren, loon, ...)]
- Bestaat hier mogelijks een conflict met normale job? (contractbeperkingen bvb?)
- Is dit dan automatisch een bijberoep?

Alvast bedankt voor de info.

mvg,

http://www.lionbridge.com/lionbridge/en ... essors.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FrankV

#2 , 28 jul 2010 17:25

Lijkt mij een zelfstandige bijverdienste, die je op regelmatige basis wilt verrichten?
Je moet dan sociale bijdragen als zelfstandige betalen, en belastingen.
Ook BTW, als je inkomsten als zelfstandige een bepaald bedrag overschrijden.
Vermits je al een voltijdse job hebt, zal je extra-inkomen aan de hoogste marginale belastingvoet van je inkomen als bediende, belast worden.
Is dit nog interessant?
Lionbridge heeft een adres in Brussel, zij kunnen je toch die uitleg verstrekken?
Vermits ze studenten recruteren, zal het wel niet goed betaald zijn.
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Reclame

Terug naar “Andere”