het betaald verlof, is dit wettelijk verlof of ander verlof?In juni heb ik mijn ontslag gekregen. De ontslagbrief vermeldt 'een opzegging met een duur van 3 maanden die zal aanvangen op 1 juli 2010'.
Ik ben nu mijn opzeg aan het presteren, maar ik heb in juli vakantie genomen, dus de opzegperiode gaat verlengd worden.
In totaal heb ik 9 dagen betaald verlof genomen, maar ze sluiten niet op elkaar aan :
Week 27 : 1 dag betaald verlof
Week 29 : 4 dagen betaald verlof 1 dag sollicitatieverlof
Week 30 : recup 1 mei 1 adv-dag feestdag recup 15 aug 1 dag sollicitatieverlof
Week 31 : 4 dagen betaald verlof 1 dag sollicitatieverlof
Hoe moet ik nu berekenen welke mijn laatste werkdag is ?
Heb ik in die bijkomende periode in oktober ook nog recht op 2 halve dagen sollicitatieverlof per week en op een adv-dag (40u-week) ?
Kan mijn werkgever mij verplichten om toch te stoppen op 30 sept ?
Dan is je arbeidsovereenkomst geschorst geweest op de volgende dagen:gewoon wettelijk verlof wegens gewerkt in 2009, opgenomen als volgt :
JULI '10
1 werk
2 wettelijk verlof
3 WKD
4 WKD
5 werk
6 werk
7 werk
8 werk
9 sollicitatieverlof
10 WKD
11 WKD
12 wettelijk verlof
13 wettelijk verlof
14 wettelijk verlof
15 wettelijk verlof
16 sollicitatieverlof
17 WKD
18 WKD
19 recup feestdag 1 mei
20 sollicitatieverlof
21 feestdag
22 ADV vrije dag
23 recup feestdag 15 aug
24 WKD
25 WKD
26 wettelijk verlof
27 wettelijk verlof
28 wettelijk verlof
29 wettelijk verlof
30 sollicitatieverlof
31 WKD
niet helemaal correct stel dat je een week verlof pakt van dinsdag tot en met maandag klopt die stelling niet . in beide gevallen neem je een week verlof maar is de verlenging van de opzeggingstermijn verschillendcorrect
als ik jou nu goed begrijp , dan houd de schorsing van de arbeidsovereenkomst telkens op in het weekend . geef eens een uitspraak of wettekst die dat bevestigd .je neemt geen week verlof, je neemt X aantal kalenderdagen verlof.
nee, het gaat gewoon in kalenderdagen. Ook de zaterdag is een kalenderdag.als ik jou nu goed begrijp , dan houd de schorsing van de arbeidsovereenkomst telkens op in het weekend . geef eens een uitspraak of wettekst die dat bevestigd .je neemt geen week verlof, je neemt X aantal kalenderdagen verlof.
maar je zegt wel dat wanneer je een week verlof neemt van dinsdag tot en met maandag er maar 5 kalenderdagen in aanmerking komen voor verlenging van de opzeggingstermijnnee, het gaat gewoon in kalenderdagen. Ook de zaterdag is een kalenderdag.als ik jou nu goed begrijp , dan houd de schorsing van de arbeidsovereenkomst telkens op in het weekend . geef eens een uitspraak of wettekst die dat bevestigd .je neemt geen week verlof, je neemt X aantal kalenderdagen verlof.
et voilawaar zeg ik dat? Ik zeg enkel dat je niet mag spreken over een week verlof nemen, gezien (indien je van maandag tot vrijdag verlof neemt), je slechts 5 kalenderdagen verlof neemt en geen 7, ook al neem je in de praktijk een week verlof. Indien je van dinsdag tot en met maandag verlof neemt, neem je 7 kalenderdagen verlof.
is deze tekst niet gewijzigd ? maar bon zal ik wel verkeerd zijn , maar als je van dinsdag tot maandag verlof neemt = dit 7 kalenderdagen en dat is dan geen week volgens u , waar zit mijn fout dan ?je neemt geen week verlof, je neemt X aantal kalenderdagen verlof.