totaal absurd

xena
Topic Starter

totaal absurd

#1 , 30 nov 2010 17:47

vorige nacht was het te koud voor een verplichte aanwerving met de nacht in de haven van antwerpen
deze nacht word het kouder in temperatuur en een gevoelstemperatuur die zo'n 15 graden kouder is dan vorige nacht en nu is het niet te koud , begrijpen wie dit kan begrijpen
met welke meetmethode (van de dienst veiligheid nog wel)kan je dergerlijke (absurde grap)vaststellingen rechtvaardigen ?

straks ga ik materiaal uit het ijs moeten hakken handschoenen nat van de sneeuw op de schavotten van containerschepen op zo'n 10 meter hoogte en niemand die mij kan zeggen wat je rechten zijn in deze barre weersomstandigheden

ik mag toch aanemen dat het in 2010 niet meer de tijd is dat men iemand van onder een varken trekt om een tros bananen van boord te dragen !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 30 nov 2010 18:28

manneke toch wij van den bouw beschouwen dit nog nie eens als slecht weer.
Gewoon trots zijn op uw werk en voosch doen nondedszjeke :o)
Waar zijn de mannen van de haven eigenlijk naartoe :o)
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

xena
Topic Starter

#3 , 30 nov 2010 18:40

manneke toch wij van den bouw beschouwen dit nog nie eens als slecht weer.
Gewoon trots zijn op uw werk en voosch doen nondedszjeke :o)
Waar zijn de mannen van de haven eigenlijk naartoe :o)
ik ben jaloers op die van de bouw in jullie refters moet het 20 graden zijn bij ons mogen we al blij zijn dat we zonder handschoenen onze boterhammen kunnen opeten

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 30 nov 2010 21:29

Je kiest voor een vak,beroep,stiel en te consequenties die daaraan zijn verbonden.
Vandaag de dag is het de evidentie zelf dat je de mensen op de vloer niet gaat behandelen als de beesten
en hen de nodige mogelijkheden daartoe geeft.
Maar ik ken nog steeds veel meer bouwvakkers die liever met frisse neus in de kou staan en het eeuwige
gezaag van vakbonden en andere in de wind slaan.
Ergens moet er een grens zijn. en wil je daar niet in meegaan dan kies je maar een andere job.
Zelf zitten wij in de montage binnen de bouwwereld. En als we een job gedaan krijgen in weer en wind
dan zijn we daar trots op. en zo zijn er honderden collega's .
Bibberende handen krijg je goed met een tas chocomelk en kouwe voeten met een stevige neut.
Je bent vrij, geen vier muren, alle dagen anders.
De voldoening in je werk staat waarschijnlijk in vergelijk met wat je kan en wil verdragen.

xena
Topic Starter

#5 , 01 dec 2010 17:04

De voldoening in je werk staat waarschijnlijk in vergelijk met wat je kan en wil verdragen.
deze nacht niet verplicht wegens te koud en ik ga toch werken , het is mij niet te doen of ik wel of niet wil werken , ik wil weten wat mijn rechten zijn .
ik weet ondertussen waarop zij zich baseren , Vanaf de Windchill-index -10°C is de nachtshift niet verplicht.
enig nadeel hieraan zij baseren zich op de gegevens van de luchthaven van deurne van de vorige nacht .
dus als het te koud is moeten we die nacht als het te koud is werken en moeten we de volgende nacht (als de wind is gaan liggen) niet werken , heb dit doorgestuurd naar de dienst tww want dit lijkt mij niet te kunnen

ganapathi tantra

#6 , 01 dec 2010 21:32

Moesten heel wat werkgevers en werknemers evenveel energie stoppen in hun rechten als in hun plichten dan zou het er in de wereld heel wat leuker
aan toegaan. Windchill of gene windchill we zijn met z'n allen veel te veel verwend en dat zal ons parten spelen. En wees maar gerust dat beroepsfier
heid veel zaken ten goed oplost. Waarom denk u dat ik in princiepe liever een probleemoplossende Pool in dienst neem dan een windbuil van de vak-
bond. en dat heeft niks te zien met centen wel met trots en respect. Wie met mij werkt weet dat ik zelfs met dit weer er sta voor mijn klant als dat echt
niet anders kan. Ik verwacht hetzelfde van de mensen die voor mij werken Samen uit en samen thuis. De rest doet wat ze willen maar schrijft mij niet
voor wat ik wel en niet kan. De tijd van de grote kloof tussen werkgever en werknemer is zeker binnen de KMO allang gepasseerd maar vakbonden
hebben dat blijkbaar nog altijd niet door. In bijvoorbeeld Duitsland zijn ze daar wat dat betreft allang achter gekomen. Hier zijn de vakbonden echt
niet meer van deze tijd.

xena
Topic Starter

#7 , 02 dec 2010 06:02

Hier zijn de vakbonden echt niet meer van deze tijd.
ik ben zelf een bestuurslid van een vakbond en ik ben één van de eerste om te reclameren en te discuseren op een vergadering of op de werkvloer mee de delegees . maar één ding kan ik met zekerheid zeggen ik ben fier op mijn vakbond wat die doen voor de werknemer ik sta geregeld versteld wat die voor mekaar krijgen

ganapathi tantra

#8 , 02 dec 2010 20:36

HA !!!!!!!!!! maar nie die van Humo sorry hé
Jullie mogen rustig verder doen hoor misschien wel af en toe eens een reality check up doen om te zien wie dat allemaal gaat blijven
betalen.

Terug naar “Andere”