Hallo,
Ik stel deze vraag voor een familielid van mij. Het verhaal is als volgt:
De persoon is 47 jaar en heeft op 3 november 2007 getekend voor een uitzendovereenkomst. Zoals in de overeenkomst staat werd deze overeenkomst aangegaan voor de duur van de opdracht per opdrachtgever. Vervolgens kreeg de persoon op 1 januari 2009 een jaarcontract aangeboden bij dezelfde opdrachtgever. Daarna gebeurde dit nogmaals op 1 januari 2010.
De persoon heeft nu een week geleden een brief thuis gekregen dat er geen vervolg meer komt op deze contracten en dat de persoon dus per 1 januari 2011 op straat komt te staan. Op dit moment is de persoon nog wel gewoon aan het werk bij het bedrijf (Het bedrijf is overigens altijd hetzelfde geweest, zelfde werkzaamheden).
Ik ben van mening dat de persoon recht heeft op een contract voor onbepaalde tijd. Dit omdat de persoon vanaf 3 november 2007 werkzaam is bij het bedrijf en dat dit nog steeds het geval is. We spreken dus over een periode langer dan 36 maanden, zonder tussenpozen van 3 maanden. Echter ben ik noch mijn familie niet juridisch onderlegd dus zou ik hier graag wat anderen meningen over willen horen.
Wie zou mij kunnen helpen?
Alvast bedankt!