Hoi,
Hopelijk kan iemand me raad geven, want zit namelijk met het volgende probleem...
Ik ben reeds 4 jaar bediende in een Callcenter en elk jaar krijgen we 20 verlofdagen! Dit jaar heb ik nog 10 wettelijke verlofdagen die ik nog niet opgenomen heb en blijkbaar ook niet kan/mag opnemen! Reeds in september heb ik een aanvraag ingediend voor 10 dagen verlof 20/12-02/01. Hier werd pas een maand nadien op gezegd dat het afgekeurd was! Opnieuw een aanvraag ingediend voor 10 dagen, die weer afgekeurd werd na bepaalde periode. Ik heb een mail gestuurd om te vragen welke dagen die periode nog vrij waren om toch iets geregeld te krijgen, hier kreeg ik dan geen antwoord op! Opnieuw een aanvraag laten escaleren, waar ik weer een maand heb op moeten wachten! Weer afgekeurd! Uiteindelijk mail laten sturen door vakbondsafgevaardigde om toch iets geregeld te krijgen, bijvoorbeeld maar 5 dagen... Geen antword op gekomen! Opnieuw vakbondsafgevaardigde laten gaan praten met HR om iets geregeld te krijgen, en ze gingen het bekijken... Dit is weer bijna een week geleden en nog geen antwoord!! Vanaf Maandag gaan we de 2 laatste weken in, en vrees gewoon niets te gaan krijgen?!?
Ze spreken op het werk van 5 dagen over te zetten, en de rest te betalen. Maar overzetten is al onwettig dacht ik, en ik wil echt verlof waar ik recht op heb!! Ze houden me gewoon an het lijntje!
Kan ik hier op één of andere manier verlof afdwingen? Want op deze manier is er toch sprake van verlof weigering, niet?
En kunnen ze mij bijvoorbeeld op staande voet ontslagen als ik gewoon niet ga, en hun daarvan verwittig? Of wat zijn de gevolgen hiervan?
Hier had ik graag wat meer info over gehad?
Alvast bedankt!