Werkonbekwaamheidspercentage laten verhogen na A.O. hoe ?

Roger A
Topic Starter

Werkonbekwaamheidspercentage laten verhogen na A.O. hoe ?

#1 , 28 dec 2010 00:28

Hallo, Leden,

Ik heb een vraag, mss is er hier iemand die een antwoordt of raad weet.
Mij echtgenote heeft enkele jaren geleden een arbeidsongeval gehad met steeds meer verstrekkende gevolgen voor haar verdere kansen op de arbeidsmarkt. Ze heeft een polsfractuur opgelopen die haar haar baan gekost heeft van full-time ambulancier, omdat ze door haar pols deze job zelfs niet half-time meer kan uitvoeren, en sedert dat ongeval al meerdere andere jobs heeft verricht, maar die hadden allemaal veel impact op die pols en moest ze telkens redelijk snel afhaken. De verzekering heeft dit w.o. erkend, maar als een kleine onbekwaamheid en heeft zich proberen af te kopen met een paar percentjes, en onwetend heeft zij niets ondernomen om dat onvoldoende te vinden. Omdat ze weer hervallen was, heeft de dokter aangemaand om die percent te laten verhogen, omdat ze blijvend beperkt zal zijn in haar kansen op de arbeidsmarkt, en ook voor de grote inkomstenverlies dat er geleden is. Weet iemand hoe je dit aanpakt op de juiste manier ?
Thx, Roger

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 28 dec 2010 13:57

eens advies inwinnen bij de vakbond kan nooit geen kwaad :)

JPV

#3 , 28 dec 2010 17:21

Van wanneer dateert het arbeidsongeval?

Reclame

Roger A
Topic Starter

#4 , 15 feb 2011 13:17

eens advies inwinnen bij de vakbond kan nooit geen kwaad :)
vakbond ? die blinken uit in zo weinig mogelijk doen.

Het werkongeval dateert van 02/10/2007 om 16.10u

JPV

#5 , 15 feb 2011 17:14

ok, ik blink dus uit in zo weinig mogelijk te doen. sorry om te proberen te helpen...

Roger A
Topic Starter

#6 , 22 feb 2011 21:32

Dit mag je niet persoonlijk opvatten en ik weet niet in welke vakbond je werkt, maar ik spreek wel van ondervinding, (ikzelf en niet mijn echtgenote bedoel ik dus) en niet bij 1 bepaalde vakbond, maar 2 verschillende, en het meest was ik gepikkeerd op de hoofdzetel ervan, en vooral op de juridische dienst van beide vakbonden. Als je wil kan ik je alles laten zien, en je het hele verhaal vertellen en de bewijzen ervan aantonen, dan zal je ongetwijfeld mijn fustratie en woede begrijpen. Een andere organisatie (ivm werk en alles wat erbij komt) is de oorzaak van de woede, het passief optreden en de verklaringen die ik dan krijg, zijn onaanvaardbaar en zorgen voor nog meer woede en frustratie.

Als je je persoonlijk aangevallen voelt, dan heb ik me waarschijnlijk niet goed uitgedrukt, want dat is nooit mijn bedoeling geweest. Mijn excuses.
Roger A

JPV

#7 , 22 feb 2011 22:56

Ooit al eens eraan gedacht dat er een goeie reden kan zijn waarom ze er misschien niks aan doen? De kans bestaat (gezien de datum van het AO) dat er gewoon effectief niks meer kan aan gedaan worden.

Het is misschien een les om minder vlug in veralgemeningen te spreken, dat helpt om geholpen te worden. Post hier gerust maar alle bewijzen, dan kan ik zien of ze hun werk effectief goed gedaan hebben...

Roger A
Topic Starter

#8 , 24 feb 2011 15:29

je haalt 2 verschillende zaken dooreen, de vakbond die niks gedaan heeft gaat niet over dat AO, maar over mijn zaak ivm een ontslag, het AO is een zaak van mijn vrouw.

JPV

#9 , 24 feb 2011 22:02

ok,

wanneer is de datum van consolidatie?

Roger A
Topic Starter

#10 , 25 feb 2011 02:41

ok,

wanneer is de datum van consolidatie?
Over welk dosier hebt u het ?
Het werkongeval van mijn vrouw ? Of dat van mijn ontslag en schorsing door RVA ?
En wat bedoelt u met consolidatie ? (er zijn veel betekenissen voor dit woord.)

Mijn vrouw heeft afgelopen maandag 21/2 2 mri's ondergaan bij een handchirurg, en heden 24/2 op consultatie geweest om de uitslag van de MRI testen te bekijken en bespreken, en daaruit is nogmaals gebleken dat de schade aan de pols en de daaruit voortvloeiende pijn, bewegings-en handelingsbeperkingen, 100% zeker het gevolg is van een werkongeval, dat de schade blijvend en onherstelbaar is, en grote gevolgen heeft voor haar verdere leven, zowel professioneel als privé, en dat de aanhoudende, continue pijnen die daarvan het gevolg zijn, ook blijvend is en niet te behandelen met medicatie, en enkel door het (deels) vastzetten van de pols onder controle kunnen gehouden worden, verdwijnen of minimale opstoten is niet haalbaar zonder deze ingreep, en hiervoor is de goedkeuring van de AO verzekering aangevraagd. Zeker is al dat mijn vrouw met deze pols, zowel voor als na een heelkundige ingreep, nooit nog een full-time baan kan uitoefenen, waarvoor veelvuldig gebruik van de ledematen regel zijn, zodat ze bvb haar baan als ambulancier ten tijde van haar AO nooit meer mag en kan uitvoeren, ook zittend werk, zelfs bediende werk is heel beperkt, doordat ze maar traag en moeilijk kan schrijven met haar rechterhand/pols (ze is dus rechtshandig). Ze is pas 28 jaar en haar ambitie en droom is al voorbij. Door verkeerde en/of ontbrekende raad en informatie, staat ze nu op half time uitkeringsgerechtigde, met een uitkering van +/- 530,00 eur/mnd, terwijl ze als full-time Ambulancier, bijna 3x zoveel verdiende, en nu dus ook privé voor grote problemen zorgt. Een tijdje geleden heeft de verzekering van haar ex werkgever haar een voorstel gedaan van 4%, berekend op haar huidig inkomen, en geldt het reeds geleden inkomenverlies als niet opeisbaar ! Dit is toch te belachelijk voor woorden, beschamend gewoon. Zij wil geen onterechte vergoedingen opstrijken, maar gewoon een eerlijke afhandeling en correcte tegemoetkoming.
Bedankt.

JPV

#11 , 25 feb 2011 07:51

bij RVA is er geen sprake van consolidatie, bij arbeidsongeval wel.

Wanneer hebben ze die 4% voorgesteld?

Terug naar “Andere”