Maar dat je mogelijk wel binnen het jaar terug rekupereert met winst, en zonder een bal xtra kosten als je gesyndiceert bent.Wel met risico bedoel ik dat ik mijn vakantie neem terwijl er nooit een toekenning voor is geweest. Dan ben ik onwettig afwezig en kunnen ze mij alsnog ontslaan voor dringende reden, waarbij ik dus nog heel wat loon en vakantiegeld zou mislopen.
E-mail is bewijs (wel als je antwoord, een E-mail met bericht van ontvangst sturen). Maar als ze antwoorden op je vraag of je verlof mag nemen, ben ik wel nieuwsgierig wat (?) ze antwoorden ? Toch niet "wij hebben uw aanvraag ontvangen en gaan deze even onderzoeken" ? Kan dus ook niet natuurlijk. maar wacht even ... heb jij nu je aanvraag gedaan in een E-mail waar je naast andere zaken betreffende de opdracht, ook nog even die aanvraag voor verlof doet ? Kemel van belang, want je weet niet of ze je E-mail volledig gelezen hebben en anderzijds komt die aanvraag terecht bij een dienst die niets te doen heeft met je verlof. Het is dus enkel op het ontbreken van reply op de afzonderlijke E-mail dat je kan bouwen.En ik heb tot 2x toe aanvraag gedaan, waarbij ze zelfs 1x hebben geantwoord. Dit was in een mail met een opdracht waar ik mee bezig was en ze feedback gaven op die opdracht maar niet op mijn vakantieaanvraag, dus ze hebben het sowieso ontvangen en gelezen.
Een ontslag om dringende redenen moet aan zeer strikte regels beantwoorden om als zodanig door een arbeidsrechtbank te worden aanvaard (ref. het geval met de pesterijen). Ik heb daar in een ander onderwerp ook over gepost. Je zou het even zelf moeten opzoeken zoeken onder mijn posts. Met recuperatie bedoel ik dat je het geld waarop je recht hebt zal krijgen na een eventueel vonnis waarbij geoordeeld word dat je ontslag om dringende redenen niet voldoet.Kan je jezelf even nader verklaren betreffende die recuperatie na ontslag bij dringende reden?
Ik kan het onmiddellijk weten, maar het is WE en ik zou het moeten vragen aan mijn vakbond of aan TA. Probleem is dat ik het niet graag doe omdat ik die mensen al zoveel x persoonlijk lastig gevallen heb de laatste tijd, en vooral de laatste week, dat ik er beschaamd over ben.Maar mijn vraag blijft nu nog hetzelfde: bestaat er een wettelijke reactietijd van de werkgever voor verlof zoals in Nederland?
1) ze hebben mijn aanvraag 2x schriftelijk ontvangen
2) ze reageren hier niet op (kinderachtig gedoe)
Wel dan zou je normaal bij je vakbond te horen krijgen wat ik in mijn laatste post geplaatst heb.ik zit in de opzegperiode gegeven door mijn werkgever, maw hij heeft me ontslagen met opzegtermijn van 3 maanden.
Heb het ook doorgestuurd naar mijn vakbond hoor, maar wou alvast meer informatie hier op dit forum verkrijgen, aangezien het weekend is en ik een antwoord vd vakbond ten vroegste morgen zal krijgen.
Ik zal de juridische oplossing wel te horen krijgen van mijn vakbond, hopelijk is er ook zo'n regel net als in Nederland, dan hoef ik dit verder niet te blijven vragen aan mijn werkgever
ja , u kan niet eenzijdig beslissen wanneer u verlof neemtWel met risico bedoel ik dat ik mijn vakantie neem terwijl er nooit een toekenning voor is geweest. Dan ben ik onwettig afwezig en kunnen ze mij alsnog ontslaan voor dringende reden,
Dit wil ik niet riskeren want ze proberen elke mogelijkheid te benutten om mij buiten te shotten voor dringende reden. Daarom wil ik de toelating van mijn vakantie zwart op wit zien. Wil het risico niet lopen om een ontslag voor dringende reden op te lopen wegens ongewettigd afwezig/werkweigeringEn ja kan niet gewoon bellen of rechtstreeks face to face praten met je werkgever?
haha okeHa ! Ha ! Is het "dat" soort werkgever ? Die laat ik altijd wel een poepje ruiken. Heb nog nooit een zaak tegen een WG verloren.
Voor het vastleggen van de vakantieperiode is het akkoord van de werkgever noodzakelijk. De werknemer mag nooit eenzijdig de datum van de vakantie opleggen.
U kunt de werkgever hierover best opnieuw aanspreken, of beter nog aanschrijven om zo tot een duidelijk akkoord te komen.
De Belgische wetgeving legt geen antwoordtermijn aan de werkgever op.