Momenteel werk ik reeds zes jaar voor een firma (groothandel Textiel). Ik werd toen aangenomen als arbeidster om in de winkel als verkoopster te werken.
Op mijn contract staat vermeld dat ik inpakster ben maar daar stel ik mij nu vragen bij.
Mijn voornaamste taken bestaan uit : klanten ontvangen, elk seizoen collectieverkoop te doen met de klanten door middel van afspraken maken waarna de klant op collectie komt. Telefonisch verkopen, de website van de firma onderhouden, af en toe inspringen als verkoopster in één van onze kleinhandel winkels, op de computer artikels invoeren, klantenfiches controleren, enz...
ook help ik af en toe de mensen uit het magazijn met uitpakken van de goederen doch dit is slechts bijzaak....indien klanten in de zaak zijn gaan deze steeds voor en dus sta ik hoofdzakelijk als verkoopster in de winkel.
Kan ik mijn werkgever vragen om mijn contract te laten veranderen in een bediendencontract en indien hij dit weigert kan ik dan werk weigeren dat niet in mijn contract vermeld staat met andere woorden kan ik zeggen dat ik geen verkoop en pc werk (office) meer wil doen ?
Er werkt bij ons ook een verkoopster die wel een bediendencontract heeft en die hetzelfde (eigenlijk veel minder enkel verkoop) werk verricht dan dat ik doe en kan.
Ik doe mijn job héél graag maar door de economische crisis en een serieuze terugvloeiing van personeel groeien de taken mij nu enorm boven het hoofd en vind ik dat mijn contract daardoor dringend moet herzien worden (de 1ste keer in zes jaar tijd)
Alvast bedankt voor antwoord