Werk resultaten geheimhouding

biosphera
Topic Starter

Werk resultaten geheimhouding

#1 , 25 feb 2011 00:50

Beste forumleden,

Ik heb enige tijd geleden een artikel gelezen betreffende persoonlijke resultaten die je hebt behaald op het werk.
In het artikel stond duidelijk dat anderen je resultaten niet kunnen inkijken, raadplegen etc... Dus eigenlijk geheimhouding van persoonlijke resultaten op het werk. Ik meen ook een artikel te hebben gelezen in de wetgeving maar kan dit niet terugvinden.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
neogoa

#2 , 25 feb 2011 08:48

Zijn die resultaten geen eigendom geworden van de onderneming van waar je werkt?

Dit zou anders tot heel rare situaties leiden.

Bv. Je werkt in een medisch lab, je vindt een geneesmiddel tegen aids, en zou de resultaten mogen geheimhouden van de onderneming en uw bevindingen zelf houden?

Dus mijn vraag is: wat zijn die persoonlijke resultaten?

EvilFreD

#3 , 25 feb 2011 09:54

Het gaat hier waarschijnlijk over de resultaten van evaluaties o.i.d.?
De Privacywet lijkt me alleszins van toepassing.

ps: ergens werken en iets uitvinden/ontdekken betekent niet automatisch dat deze bevindingen eigendom worden van de werkgever.
Slechts wanneer in opdracht van de werkgever ontdekkingen/uitvindingen gedaan worden (octrooirecht).
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

biosphera
Topic Starter

#4 , 26 feb 2011 09:49

Het gaat inderdaad over persoonlijke evaluaties en behaalde resultaten.

EvilFreD

#5 , 26 feb 2011 10:11

Wet tot bescherming van de persoonlijke levensfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 feb 2011 11:02

Normaal heb je het recht om uw persoonlijk dossier in te kijken.

Terug naar “Andere”