uitlaatgassen voertuigen

xena
Topic Starter

uitlaatgassen voertuigen

#1 , 18 apr 2011 12:14

een collega kwam mij meedelen dat hij een bloedwaarde had van 8,3 terwijl het maar 3,5 mag zijn en die vrijwel dagelijks in de uitlaatgassen staat , door aanhoudende hoofdpijn en misselijkheid liet deze zich controleren door zijn huisarts

als werknemers veelvuldig in uitlaatgassen van voertuigen staan , moet er dan een bloedcontrole zijn bij de medische keuring , ik had eens gehoord dat er voor de werknemers van de autokeuring 2x per jaar een bloedcontrole was

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
xena
Topic Starter

#2 , 17 mei 2011 18:14

als werknemers veelvuldig in uitlaatgassen van voertuigen staan , moet er dan een bloedcontrole zijn bij de medische keuring , ik had eens gehoord dat er voor de werknemers van de autokeuring 2x per jaar een bloedcontrole was
is art 2§4 cao 45 19/12/1989 ook van toepassing voor een poging tot minnelijke schikking op het vredegerecht ?

als in art 792 van de havencodex de bepaling in art 2§4 ontbreekt als zijnde te worden aanzien als verlof om dwingende reden heeft men dan toch recht op verloning zoals bepaald in art 796 gelet op cao-wet 5/12/1968 art 51 is cao 45 hoger in rang dan een sectoriele cao

havencodex
Artikel 792
De afwezigheid is enkel toegestaan gedurende de tijd die nodig is om dwingende maatregelen
te nemen ingeval van:
- ongeval of ziekte van een afstammeling, van de echtgenoot of van een ander persoon die bij
het gezin behoort;
- ongeval of ziekte van een alleenlevende vader, moeder of afstammeling;
- noodzakelijkheid van bewaking van de kinderen van de werknemer;
- aanzienlijke materiële schade aan de woning van de werknemer, waaraan reparatie
dringend noodzakelijk is;
- administratieve formaliteiten die in geen geval buiten de werkdagen en -uren kunnen vervuld
worden.
art 796 De werknemers ontvangen per kalenderjaar voor de eerste twee gerechtvaardigde
afwezigheidsdagen voor dwingende familiale redenen een vergoeding die gelijk is aan de
vergoeding voor klein verlet. Voor de overige dagen is geen loon verschuldigd
toch graag een antwoord op de vragen

Fore

#3 , 17 mei 2011 18:19

een collega kwam mij meedelen dat hij een bloedwaarde had van 8,3 terwijl het maar 3,5 mag zijn

Wat werd gemeten?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Reclame

xena
Topic Starter

#4 , 18 mei 2011 18:17

een collega kwam mij meedelen dat hij een bloedwaarde had van 8,3 terwijl het maar 3,5 mag zijn

Wat werd gemeten?
heb het weggelaten omdat ik graag antwoord wil weten of er een bloedcontrole moet zijn of wij er recht op hebben , morgen heb ik 2 vergaderingen en graag had ik dan tegen morgen enig antwoord waar ik wat aan heb

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 18 mei 2011 20:43

al eens gedacht aan het FBZ?

Terug naar “Andere”