Overuren/Pesterijen/Ontslag

Misterk
Topic Starter

Overuren/Pesterijen/Ontslag

#1 , 13 mei 2011 22:10

Beste
Ik kan wat raad gebruiken omtrent een aantal vervelende gebeurtenissen op mijn werkplaats. Ik werk sinds half december met een 20-uren contract in een bedrijf. Net zoals ikzelf hebben mijn collega's veel last van onze ondankbare bazin. We worden continu afgeblaft, gekleineerd en verzonnen zaken verweten. Naar het werk gaan brengt voor ons allen enorm veel stress met zich mee. Daarnaast worden ook onze klanten heel onbeschoft behandeld, zeker de mensen die van een allochtone afkomst zijn, worden heel 'onvriendelijk' aangesproken. Ik ben ook te weten gekomen dat één van onze collega's binnenkort wordt overgeplaatst naar een ander filiaal zodat ze daar al na een week kan worden ontslaan. Dit omdat onze bazin dit zelf niet wil doen. Daarnaast zijn er ook nog een aantal kleine dingen. Ons bedrijf legt een aantal regels op voor wat betreft pauzes nemen, uurroosters, overwerken maar daar houdt zij zelf totaal geen rekening mee; zij veegt er haar voeten aan. Ook was met mijn vorige baas afgesproken dat ik op bepaalde uren een opleiding kon volgen. Maar daar wil de nieuwe bazin geen rekening mee houden en wil daar helemaal niet over onderhandelen. Ze is van mening dat wanneer ze me ook belt, ik verplicht ben om te komen werken. In de officiële uurroosters worden mijn uren correct weergegeven maar in de praktijk moet ik veel meer uren doen. Ook worden de uurroosters meestal pas een week op voorhand aan het personeel gegeven.
Concreet heb ik dus de volgende vragen:
Wat kunnen ik en mijn collega's doen aan die vervelende pesterijen/vernederingen?
Zijn praktijken zoals overplaatsingen met een afgesproken ontslag tot gevolg legaal?
Wat te doen met te late betalingen en gesjoemel in uurroosters?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 13 mei 2011 23:04

Wat te doen met te late betalingen en gesjoemel in uurroosters?

RVA

Reclame

Terug naar “Andere”