je vakbond

Beste moderator,
De vakbond , daar was ik natuurlijk zelf ook al opgekomen maar die weten er geen knal van en durven er ook niet aan beginnen.
Ik ben lid geworden van de vakbond toen ik begon met mijn parttime omdat ik allerlei problemen verwachtte ,want de bediende die bij mijn werkgever voor de personeelszaken instaat is nogal laks .
Na enige strubbeling was dit echter rond zonder tussenkomst van de vakbond en ik betaalde rustig voort.
Toen ik ziek werd en het er naar uitzag dat dit langdurig zou zijn vroeg ik aan mijn werkgever hoeveel dagen ik nog kon opnemen (opgespaarde dagen à rato van een goeie 20 per jaar dat je niet ziek was) .
Ik kreeg als antwoord dat ik nog dagen had voor een dik jaar....
Volgens mij kon dit niet want ik had de meeste dagen verworven in een fulltime stelsen en ging deze nu opnemen in een parttime.
Voor mij moest dan het aantal (halve) dagen verdubbelen , 20 dagen verworven in fulltime zijn 40 halve dagen (parttime).
De gemeente , mijn werkgever , betwiste dit bij monde van de bewuste bediende en....de vakbond ging daar in mee en gaf een heel ingewikkelde uitleg.
Uiteindelijk is de provincie tussengekomen om duidelijk te maken dat ik gelijk had en heeft men mij bijna 2,5jaar betaald (parttime uiteraard).
Heb de vakbond toen buitengezet...
Nu met deze nieuwe kwestie zei men bij de provincie dat ik voor informatie altijd bij een vakbond terecht kon (ook al was ik geen lid) maar dat men uiteraard verder niks zou ondernemen (hetgeen ik natuurlijk wel logisch vind).
Ik dus gebeld met de vakbond met hetzelfde hopeloze resultaat "men dacht dat het allemaal wel in orde was en verder was er toch niet veel aan te doen " m.a.w. blij dat ik indertijd mijn lidmaatschap opgezegd heb.
Dit maar om te zeggen dat ik spijtig genoeg aan uw suggestie niet veel heb.
Vriendelijke groeten.
Rik