Vrijstelling ivm met studeren

dineke
Topic Starter

Vrijstelling ivm met studeren

#1 , 19 sep 2011 17:21

Half augustus heb ik een aanvraag ingediend bij de RVA om een vrijstelling te krijgen. Dit om terug te gaan studeren als verpleegkundige.
Deze vrijstelling heb ik gekregen. Nu op 1 september ben ik begonnen aan die opleiding. Wegens persoonlijke redenen heb ik de studies moeten stopzetten.
Even nog vermelden dat ik voor de studies werkte met dienstencheques. Nu is het wel zo dat ik op 10 oktober reeds terug kan beginnen met dienstencheques in hetzelfde bedrijf. Gaat dit voor de RVA problemen geven? Ik ga morgen ook langs het interimbureau zodanig dat ik de tijd tot 10 oktober tot nog een beetje kan opvullen met werk.
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 sep 2011 07:42

als deze redenen onvoorzien zijn (bvb plotse scheiding, overlijden van iemand, ...), is dat natuurlijk geen probleem voor de RVA. Anders kan je in theorie een sanctie krijgen (doen alsof je gaat studeren om je niet beschikbaar te stellen). Maar dat laatste is al héél ver gezocht.

RVA zal geen probleem maken indien je terug gaat gaan werken, ze zien dit zelfs graag :).

Reclame

Terug naar “Andere”