Bedreiging ex-werkgever

allisa
Topic Starter

Bedreiging ex-werkgever

#1 , 09 okt 2011 23:55

Hallookes,

Ik ben ontslaan bij mijn vorige werkgever, waartegen ik een rechtszaak heb lopen voor de arbeidsrechtbank.
Nu heb ik een mooie nieuwe job bij een nieuwe werkgever.
Bij toeval is mij vorige werkgever ook klant bij mijn nieuwe en nu maakt die vorige mij zwart bij mijn nieuwe werkgever.
Hij bedreigt mijn huidige werkgever om niets meer af te nemen, zolang ik mijn zaak tegen hem niet laat vallen.
Ik ben hiervoor reeds 3x bij mijn directie geroepen en die zetten mij nu ook onder druk (als bewijs hiervoor heb ik alles opgenomen op tape)
Wat moet ik nu doen?
Behoort dit nog tot de arbeidsrechtsbank met mijn reeds lopende zaak of is hier erger aan de hand (correctionele)...?
Help please, want ik ben radeloos en heb niks verkeerd gedaan.

groetjes,
Allisa

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 okt 2011 07:57

Als je ontslagen zou worden bij je nieuwe werkgever, zou je, indien je opgenomen gesprek genoeg bewijswaarde heeft, nog een bijkomende schadevergoeding kunnen krijgen.

Wat je moet doen is moeilijk te oordelen, zonder te weten wat de kans op ontslag is en wat de concrete relatie is tussen je huidi!ge werkgever en de nieuwe.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2011 10:29

Misschien dat ook het onderwerp van de lopende rechtzaak belangrijk kan zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

j.demoor

#4 , 11 okt 2011 09:09

“Art.807.Een vordering die voor de rechter aanhangig is, kan uitgebreid of gewijzigd worden, indien de nieuwe, op tegenspraak genomen conclusies, berusten op een feit of akte in de dagvaarding aangevoerd, zelfs indien hun juridische omschrijving verschillend is.”(Gerechtelijk Wetboek).

‘Het toepassingsgebied van art.807 is beperkt tot de tussenvorderingen die door de oorspronkelijke eiser ingesteld worden en tot uitbreiding of wijziging van de door hem ingestelde vordering strekken. De door de verwerende partij ingestelde tussenvordering wordt beheerst door art.809 dat enkel eist dat ze wordt ingesteld bij conclusie,die ter griffie wordt neergelegd en aan de overige partijen overgelegd zoals bepaald in de artt.742 tot 746‘(Cass. 26 mei 1976,Pas. 1976,I,1032,R.W. 1976-77,858;Cass. 30 maart 1979,Pas. 1979,I,903)

‘Behoort dit nog tot de arbeidsrechtsbank met mijn reeds lopende zaak’

Indien voldaan is aan voornoemd art.807 dan kan u uw bestaande vordering voor de arbeidsrechtbank uitbreiden met een vordering tot bijkomende schadevergoeding wegens voornoemde bedreigingen,ook al is de schade louter moreel.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 okt 2011 20:02

Niet vergeten een strafklacht in te dienen indien de bedreigingen 'strafbaar' zouden zijn. Dus voldoen aan de voorwaarden voorzien in strafwetboek.

Terug naar “Andere”