Dagcontract Randstad

TomO
Topic Starter

Dagcontract Randstad

#1 , 03 nov 2011 12:29

Hallo

Ik studeer in januari af, ik moet nog twee vakken afleggen. Aangezien ik tijd genoeg heb om deze vakken te leren heb ik in de tussentijd gewerkt als student via Randstad.

Een tijdje geleden had Randstad mij aangeboden om op een zondag te werken als arbeider. Ik ben hiermee akkoord gegaan. De dag voor dat ik moest werken, werd ik rond half 10 's avonds gebeld en meldde iemand mij dat ik niet moest komen werken om 'organisatorische redenen'. Op zondag heb ik dus niet gewerkt. Desondanks dit alles heb ik wel een contract, getekend door Randstad en mij (Het betreft een dagcontract met de vermelding dat er een proefperiode is van '1 Dagen'). Verplicht dit contract hen niet mij te vergoeden (desondanks opzegging langs hun kant)? Of kunnen zij zo gemakkelijk onder een contract uitkomen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tom

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 03 nov 2011 20:36

getekend is getekend zou ik zeggen :)

JPV

#3 , 03 nov 2011 21:05

getekend is idd getekend. Je kan perfect loon eisen voor die dag.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 nov 2011 09:46

getekend is idd getekend. Je kan perfect loon eisen voor die dag.
Is dit "loon", of een "opzeg/verbrekings vergoeding"?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#5 , 04 nov 2011 13:12

Loon voor die ene dag + verbrekingsverogeding voor 7 KALENDERdagen

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 nov 2011 13:35

Loon voor die ene dag + verbrekingsverogeding voor 7 KALENDERdagen
Echt? Voor een DAG-contract? In dat geval ziet het er goed uit voor de TS ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#7 , 04 nov 2011 15:14

excuus, ik zat met die andere topic in gedachten, dacht dat ik daar zat ;).

Het loon voor die ene dag kan gevorderd worden.

TomO
Topic Starter

#8 , 06 nov 2011 16:21

Bedankt voor alle reacties!

Jullie bevestigen mijn vermoedens, ik ga dus nog eens vriendelijk aan Randstad vragen of ze mijn loon willen uitkeren.

Ik hou jullie op de hoogte!

TomO
Topic Starter

#9 , 14 nov 2011 20:50

In mijn eerste post was ik vergeten te vermelden dat ik voor het posten in mijn plaatselijk Randstad kantoor was langs gegaan om te melden dat ik nog niet was uitbetaald voor die zondag. Een bediende gaf mij toen als antwoord dat het contract wel geldig is maar dat ik toch niet zou uitbetaald worden. Zo werkte het volgens hem gewoon niet, ik zou niet uitbetaald worden omdat ik niet gewerkt had. Ik was er vrij zeker van dat ik wel recht had op uitbetaling maar daar voegde hij aan toe dat ik in een proefperiode zat en dat het contract dus zonder meer kon teniet gedaan worden.

Afloop van het verhaal: Mijn vader heeft naar een nummer gebeld dat achter op het contract staat. Hij had gevraagd of hij uitleg kon krijgen over waarom ik niet uitbetaald was geweest. De persoon aan de andere kant van de lijn zou het opzoeken en nadien terugbellen. Toen ze terug belde zei ze dat ik uitbetaald zou worden. Verder zijn er geen woorden aan vuil gemaakt! Later in de week zag ik op mijn Randstad account inderdaad dat het uitbetaald zou worden en kort nadien stond het geld effectief op mijn rekening!

Getekend is getekend!

Drone

#10 , 14 nov 2011 21:43

ge moet er soms achter zitten ;)

mij hebben ze dat eens gelapt ( wel een andere interim ) voor een hele week, betalen hebben ze kunnen doen :D

Terug naar “Andere”