Sinds een paar maanden ben ik thuis wegens een polsbreuk dat hersteld moet worden.
Nu is het zo dat ik een paar loonsfiches gekregen heb van mijn werkgever waarop sta onwettigd afwezig hoewel ik hem wel mijn doktersattesten heb binnen gebracht.
Ook sta er op die loonsfiches dat ik RSZ moet betalen en dan zie je op verschillende loonsfiches -10 € of meer als eindsaldo. Hoe kan nu zo iets als ik toch betaald word door de ziekenkas?
Ook krijg ik loonsfiches waar er enorm veel RSZ aangerekend wordt en dat ik zozegd dagen heb die ik gepresteerd hoewel ik nog steeds in ziekenverlof ben.
Verder laat hij mijn maaltijdcheques betalen waar ik ook in ziekenverlof ben.
Verder wat er me ook overgekomen is dat ik een document nodig had voor de ziekenkas en hierop heb ik 3 maanden moeten wachten met als excuus van zijn kant "oeps vergeten" natuurlijk na verschillende rappels heeft hij het niet in orde gebracht. Pas na de 4de maand is dat in orde gekomen maar hij heeft me wel in financiele problemen gebracht.
Nu het toppunt is dat hij een loonsfiche uitgebracht heeft voor de maand december + premie + maaltijdcheques + rsz + gebruik tankkaart... hoewel ik nog steeds in ziekenverlof ben.
Krijg ik vandaag een brief dat hij een vergissing heeft begaan waardoor ik hem 1400€ moet terug geven maar op de verbeterde loonsfiche staan nog steeds de maaltijdcheques.
Als ik nr de vakbond ga dan zeggen ze dat dit correct is... Ik denk toch van niet.
Waar moet ik gaan om raad en toch een controle of dit wel allemaal legaal is.
Mvg,
Tommy