Tuchtprocedure bij gemeentepersoneelslid
Geplaatst: 22 feb 2012 15:53
Hallo,
Een vriend werkt als ambtenaar in een gemeente.
Hij heeft op een tijd van een jaar ongeveer al meerdere snechte evaluatiegesprekken gehad.
Nu komt er nog bij dat er tegen hem een tuchtprocedure is gestart.
Eerst heeft hij verleden week een aangetekend schrijven ontvangen met een brief met de loutere vermelding dat er een tuchtprocedure werd opgestart tegen hem. Na een beetje opzoekingswerk bleek dat bepaalde bijlagen die wettelijk verplicht zijn, niet bijgevoegd waren.
Hiervoor heeft hij een mail gestuurd naar de gemeentesecretaris.
Vandaag dan ontving hij aangetekend een nieuwe brief met vermelding dat er een tuchtprocedure werd opgestart, met ditmaal wel de wettelijk vereiste bijlagen. (reden, datum, besluit van de gemeenteraad om over te gaan tot tuchtprocedure).
We zitten een beetje met onze handen in het haar omdat we niet weten wat we nu al kunnen doen en hoe we ons kunnen voorbereiden.
Ik hoop dat iemand van jullie advies heeft.
Alvast bedankt,
KiwiEls
Een vriend werkt als ambtenaar in een gemeente.
Hij heeft op een tijd van een jaar ongeveer al meerdere snechte evaluatiegesprekken gehad.
Nu komt er nog bij dat er tegen hem een tuchtprocedure is gestart.
Eerst heeft hij verleden week een aangetekend schrijven ontvangen met een brief met de loutere vermelding dat er een tuchtprocedure werd opgestart tegen hem. Na een beetje opzoekingswerk bleek dat bepaalde bijlagen die wettelijk verplicht zijn, niet bijgevoegd waren.
Hiervoor heeft hij een mail gestuurd naar de gemeentesecretaris.
Vandaag dan ontving hij aangetekend een nieuwe brief met vermelding dat er een tuchtprocedure werd opgestart, met ditmaal wel de wettelijk vereiste bijlagen. (reden, datum, besluit van de gemeenteraad om over te gaan tot tuchtprocedure).
We zitten een beetje met onze handen in het haar omdat we niet weten wat we nu al kunnen doen en hoe we ons kunnen voorbereiden.
Ik hoop dat iemand van jullie advies heeft.
Alvast bedankt,
KiwiEls