Normaal zou ik nooit een "hulplijn" inschakelen, echter ben ik deze keer ten einde raad. Na ellenlang opzoekingswerk via jura, juridat, jurisquare, enz., ben ik in mijn zoektocht naar rechtspraak i.v.m. dit thema nog geen stap verder gekomen. Ik heb welgeteld 1 vonnis kunnen vinden hieromtrent (Belgisch recht) en 1 Europees. Uiteraard bitter weinig om 15 pagina's lang een uiteenzetting van het onderwerp te kunnen geven.
Het is een recent onderwerp (vnl. het vaderschapsverlof dan), waarin de laatste wijzigingen pas in 2011 hebben plaatsgevonden (geboorteverlof), uiteraard kan er in dit geval niet echt veel te vinden zijn. Bovendien ben ik een studie van het IGVM op het spoor gekomen m.b.t. het vaderschapsverlof waarin onder meer het volgende staat "in geen enkel geval werd het probleem (die vaders ondervonden n.a.v. de aanvraag e.d.) voor de rechtbank gebracht.
Daarom zou ik even jullie hulp willen vragen. Indien jullie plaatsen weten waar ik nog rechtspraak zou kunnen vinden, boeken kennen waarin dergelijke zaken werden besproken enz. zou ik het heel erg op prijs stellen als jullie dit even zouden kunnen meedelen.
Alle tips zijn meer dan welkom!
En om even duidelijk te stellen dat ik zeker geen misbruik wil maken en dus niet puur uit luiheid hulp vraag, mijn jaartaak van vorig jaar werd als de beste beoordeeld van alle werkstudenten. Deze heb ik van naald tot draad zelf gemaakt. (Mensen die vragen hebben i.v.m. het thema "ombudsman" mogen dan ook steeds een beroep doen op mij