Schade aan bedrijfswagen

camp85
Topic Starter

Schade aan bedrijfswagen

#1 , 09 mei 2012 19:26

Beste,

Vorige maand was mijn laatste dag bij mijn ex-werkgever. Ik heb zelf mijn ontslag ingediend.
Bij de afrekening van mijn vakantiegeld heeft mijn ex-werkgever 700 euro ingehouden onder het motto "schade aan bedrijfswagen".

Nu heeft er een expertise plaatsgevonden toen ik mijn wagen heb ingeleverd. De constatering was twee deukjes.
In het expertiseverslag dat ik heb opgevraagd bij mijn ex-werkgever staan ook verschillende krassen in vermeld.
Ik ben het in ieder geval niet eens dat ze zoveel geld voor die paar kleine dingen inhouden (één van de krassen kon ik zelfs niet met blote oog zien).

In de carpolicy staat voor de rest weinig in over inhoudingen bij inlevering van de bedrijfswagen.
Wel staat er in dat de franchise 2,5% van de aankoopprijs bedraagt en dat is 391 euro.

Daarnaast zien ze de twee deukjes en krasjes als drie aparte schadegevallen. Mag dit zomaar?
Kan ik iets doen zodat ik toch een gedeelte van dit geld ga terug krijgen? Heeft iemand ervaring met dit soort zaken?
Ik wil gewoon weten of ik ergens recht op heb en geld kan terug eisen van mijn ex-werkgever.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2012 20:09

Bij een bedrijfswagen wordt iedere kras of bluts inderdaad als een afzonderlijk schadegeval bekeken. Je zal dus 3 x het franchisebedrag moeten betalen. Tenzij je onmiddellijk een ongevallenaangiste had gedaan, zal je er niet onderuit kunnen. Heb tijdens mijn beroepsloopbaan alles bij elkaar wel 7 verschillende bedrijfswagens gehad, die telkenmale werden vervangen na 150.000 Km. (50 à 60.000 km per jaar) en telkenmale hing ik eraan voor minstens 1 maal de franchise.
Bij mijn laatste wagen zelfs voor 4 keer.

camp85
Topic Starter

#3 , 09 mei 2012 20:21

Bedankt voor de snelle reactie!
En daar is helemaal niets tegen te doen? Het is toch logisch dat er wel wat schade op de auto zitten. De wagen wordt immers ook gebruikt.

Een vriendin van mij heeft het namelijk via de vakbond gespeelt en die heeft inmiddels al bijna haar hele bedrag terug gekregen van de ex-werkgever.
Helaas ben ik niet lid van de vakbond.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 09 mei 2012 20:29

hangt er natuurlijk ook vanaf over welke krassen/blutsen het gaat.

camp85
Topic Starter

#5 , 09 mei 2012 20:41

Het gaat over kleine bijna niet zichtbare krassen en deuken, geen beschadiging van de verf.
Zelfs één deuk kon ik niet zien met het blote oog.

Terug naar “Andere”