uitbetalen vergoeding zonder arbeidsovereenkomst/contract

MrJames
Topic Starter

uitbetalen vergoeding zonder arbeidsovereenkomst/contract

#1 , 04 jul 2012 11:22

ik vroeg me af wat de regels zijn voor het uitbetalen van vergoedingen zonder dat er een arbeidsovereenkomst/contract werd opgesteld.

stel dat ik een persoon een bedrag zou willen uitbetalen voor een referentie die hij aanbrengt.
deze persoon kan een willekeurig iemand zijn die niets te zien heeft met de onderneming. (geen medewerker)
dit zou éénmalig of meerdere keren kunnen gebeuren afhankelijk van het aantal referenties.

ik veronderstel dat hier sowieso wel beperkingen zullen gelden, maar ik heb tot nu nog weinig bruikbare informatie gevonden.
iemand enig idee hoe de regelgeving hieromtrent in elkaar zit, of bij welke instantie ik de nodige informatie hieromtrent zou kunnen vinden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 jul 2012 19:46

dan is die persoon zelfstandig en werkt hij in die hoedanigheid voor jou. Dit kan een "toevallige" prestatie zijn, maar als dit frequent gebeurt kan dit niet meer als toevallige prestaties en moet hij zich aansluiten als zelfstandige.

Reclame

Terug naar “Andere”