Verzekering weigert verlenging ongeschikt vw arbeidsongeval

Jeanne
Topic Starter

Verzekering weigert verlenging ongeschikt vw arbeidsongeval

#1 , 20 aug 2012 08:19

Mijn man is enige tijd geleden aangereden op het fietspad aan de uitrit van een ziekenhuis. Dit door een arts die er een wacht van 24 uur op had zitten. In eerste instantie beweerde ze dat de zon laag stond, later gaf ze toe dat ze al lang wakker was. De politie heeft geen ademtest afgenomen, wel een pv opgemaakt. Fiets total loss.

Mijn man is op eigen kracht naar de spoed gegaan vlakbij maar ze hebben hem daar niet lang bekeken en een twee dagen later moest hij ter controle bij de huisarts. Onderbeen was inmiddels donkerblauw. Ook huisarts vond niets alarmerend en weet pijn toe aan klap van het ongeval. Hij gaf twee weken rust. Hij ging nog eens naar de huisarts, ditmaal de vervanger maar ook die ziet niets.

Als hij naar tandarts gaat, vraagt hij nooit om verdoving maar nu kloeg ie alsmaar over dat been, zijn pols, zijn schouder. Ik vond dat been er zo gek van kleur uitzien en stel hem voor naar een orthopedisch chirurg te gaan. Die stelt een breukje vast met gevolgen voor zenuwen in onderrug en benen (tijdelijk). Hij verlengt de arbeidsongeschiktheid en mijn man gaat op controle bij de arts van de verzekering zoals gevraagd.

(Enkele weken na de werkhervatting ontwikkelt zich er een grote cyste op de schouder van een oude operatie waarvoor hij dringend onder het mes + zes weken ongeschiktheid moet maar de link met het ongeval is niet te bewijzen.)

Onlangs kregen we de brief van de verzekering van zijn werk dat ze de verlenging van het werkongeval (niet de schouder) niet erkennen ondanks de brief van de orthopedisch chirurg met de verklaring van zijn bevindingen.

Wat houdt dat in, welke gevolgen heeft dat en welke stappen moeten we nu nemen?

Dank alvast.

Mvg,

Jeanne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 aug 2012 08:58

eerst naar het ziekenfonds gaan, u zal voorlopig daar dan uitbetaald worden.

Als de rest van het arbeidsongeval niet aanvaard wordt, zal u ofwel via uw vakbond ofwel via een advocaat eventueel een rechtzaak moeten instellen. Oppassen echter: als uw man nu arbeidsongeschikt is door de cyste, dan klopt de versie van de verzekering.

Jeanne
Topic Starter

#3 , 20 aug 2012 09:36

Dank voor uw snelle reactie.

Hij is inmiddels weer volledig aan het werk.

Reclame

Terug naar “Andere”